Nowa Kia Cerato/K3/Forte - nowe informacje

Wygląd nowego modelu Kii nie jest żadnym zaskoczeniem, bo Koreańczycy już w lipcu udostępnili pierwsze oficjalne zdjęcia Cerato/K3/Forte. Systematycznie zdradzają coraz więcej informacji na jego temat

Niektórzy twierdzą, że nowej Kii Pro_Cee'd nikt nie kupi

"Łamana nazwa" modelu wynika z faktu, że Kia - w zależności od rynku - będzie go oferowała pod różnymi oznaczeniami. My będziemy używać nazwy Cerato, bo właśnie tak ma się nazywać kompaktowy sedan koreańskiej marki na wybranych rynkach europejskich.

Cerato to auto oparte na Cee'dzie. Ma być tym dla Kii, czym Jetta jest dla Volkswagena. To nieco uboższy krewny Hyundaia Elantry. Koreańczycy nie zdradzili jeszcze, na w jakich europejskich krajach pojawi się nowy model, ale biorąc pod uwagę obecność wspomnianej Elantry w polskich salonach, można się spodziewać, że Cerato trafi do oferty nadwiślańskich dilerów.

Samochód mierzy 4 560 mm długości, 1 780 mm szerokości i 1 435 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 700 mm. Cerato w Korei pojawi się na początku z 1.6-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 167 Nm. Kia informuje, że zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km. Na razie nie zdradzono pełnej gamy silnikowej modelu.

W przyszłości model Cerato ma być oferowany również jako coupe.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Paryż 2012 | Kia Sorento

Tak wygląda nowa Kia Carens

Hyundai i Kia wyprzedzają Citroena

Więcej o:
Komentarze (26)
Nowa Kia Cerato/K3/Forte - nowe informacje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ada$

    Oceniono 2 razy 2

    Ladne autko. Za kazdym razem jednak, gdy oglaszaja premiere jakiegos kompaktowego sedana (Cruze, Elantra, Fluence, Viaggio) stawiam sobie jedno pytanie: dlaczego to sedan a nie liftback?? Linia nadwozia moglaby pozostac taka sama a funkcjonalonsc duzo wieksza. Takie autko mogloby zawalczyc ze skoda octavia, a sedan nie zawalczy tak skutecznie.

  • Gość: gosc

    Oceniono 4 razy 0

    „Cerato w Korei pojawi się na początku z 1.6-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 167 Nm”

    167 Nm? No czad! :)))

  • Gość: asd(r)

    0

    A jak wnętrze? To samo co w Ceed?

  • Gość: morales

    Oceniono 16 razy 12

    Ładne, proporcjonalne auto, a przede wszystkim nie nudne, jak niemiecka konkurencja.

  • Gość: 126p

    Oceniono 8 razy 8

    Nic dodać nic ująć. Bardzo fajne auto, ciekawie zaprojektowane.
    Zgadzam się w 100% z komentarzami o niemieckiej konkurencji która przy Kii i Hyundaiu wygląda... słabo...

  • Gość: ziomu

    Oceniono 5 razy -5

    eeee cztery cylindry w ceracie ja pierdykam....

  • adamczyks

    Oceniono 25 razy -15

    problem koreancow to calkowity brak innowacyjnosci na sile klepia caly czas nowe blachy i gory kasy wydaja na marketing zamiast na badania nad nowym isilnikami, przeniesieniem napedu zawieszeniem - te elementy sa na poziomie poczatku lat 90tych u japonczykow czy europejczykow

  • marceli_zg

    Oceniono 10 razy 10

    Naprawdę nieźle wygląda, ciekawe jak z jakością materiałów w środku.

  • color.one

    Oceniono 5 razy 1

    tylko dlaczego do jasnej anielki nie oferuja silnikow T-GDI w zadnym modelu sprzedawanym na rynek europejski ? a flagowa limuzyna optima z dieslem 1.7 - no smiech na sali

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX