Salon Paryż 2012 | Audi A3 Sportback

W Genewie zadebiutowało Audi A3 w wersji trzydrzwiowej, teraz dołączy do niego pięciodrzwiowy Sportback. Co oferuje nowe nadwozie?
Audi A3 Sportback W Genewie zadebiutowało Audi A3 w wersji 3-drzwiowej, teraz dołączy do niego 5-drzwiowy Sportback Do Audi A3 w wersji 3-drziowej dołączył 5-drzwiowy model Sportback. Dzięki zastosowaniu platformy MQB udało się zwiększyć rozstaw osi do 263,6 cm Audi A3 w wersji trzydrzwiowej mieści pięcioro pasażerów, ale trzy ostatnie będą zadowolone z komfortu podróży jedynie na krótkich trasach. Aby zapewnić komfort wszystkim, trzeba zdecydować się na Sportbacka. Jest on nie tylko dłuższy, ale ma też większy rozstaw osi. Audi A3 to pierwszy samochód zbudowany na nowej modułowej platformie MQB. Pozwala to łatwiej modyfikować ją, by dostosować do kolejnego modelu. Dzięki temu niedrogim kosztem Audi mogło wydłużyć rozstaw osi Sportbacka w stosunku do wersji trzydrzwiowej i to o 3,5 cm, czyli całkiem sporo. Wynosi on 263,6 cm, dzięki czemu zdaniem przedstawicieli marki samochód oferuje więcej przestrzeni na nogi, zwłaszcza w okolicach kolan. Samochód urósł na długość i mierzy teraz 431 cm, 7,3 cm więcej niż wersja 3d. Dłuższe nadwozie to nie tylko więcej miejsca dla pasażerów, ale także pojemniejszy bagażnik. W A3 Sportback mieści on 380 litrów - 15 więcej, niż A3 3d i 10 litrów więcej, niż poprzednia generacja Sportbacka. Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy 1220 litrów przestrzeni bagażowej. Audi A3 Sportback jest lżejszy od poprzednika i to nawet o 90 kg (w zależności od wersji). To przekłada się na lepsze osiągi i niższe spalanie. W wersji 1.4 TFSI masa własna wynosi 1205 kg. Skoro już jesteśmy przy wersjach silnikowych, przyjrzyjmy się oferowanej palecie. Wszystkie silniki benzynowe to jednostki TFSI, czyli z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najmniejsza 1.2 TFSI (105 KM), współpracując z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic, przyspiesza do setki w niecałe 11 sekund i zużywa średnio 4,9 l/100 km. Kolejna jednostka 1.4 TFSI oferowana jest w dwóch wariantach mocy (122 i 140 KM), przy czym mocniejsza zużywa mniej niż 1.2 TFSI, bo tylko 4,7 l/100 km. Póki co, na szczycie oferty znajduje się 1.8 TFSI (180 KM). Zapewnia on bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 7,3 s), zadowalając się średnio wartością 5,6 l/100 km. Audi S3 wejdzie do oferty dopiero w przyszłym roku. Napęd będzie pochodzić z silnika 2.0 TFSI osiągającego 300 KM. Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od najoszczędniejszej jednostki w A3: 1.6 TDI (105 KM), która może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km. Wyżej w ofercie jest 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (150 i 184 KM). Żeby było śmieszniej, to zużycie paliwa nie rośnie z mocą i wynosi odpowiednio 4,6 oraz 4,3 l/100 km. Najmocniejszy Diesel oferuje przyspieszenie 0-100 km/h w 7,4 s oraz pozwala rozpędzić się do 232 km/h. Dokładnie tyle samo wynosi prędkość maksymalna wersji 1.8 TFSI.

Audi A3 w wersji trzydrzwiowej mieści pięcioro pasażerów, ale trzy ostatnie będą zadowolone z komfortu podróży jedynie na krótkich trasach. Aby zapewnić komfort wszystkim trzeba zdecydować się na Sportbacka. Jest on nie tylko dłuższy, ale ma też większy rozstaw osi.

>> Hit polskich komisów można kupić już za mniej niż 5 tysięcy złotych <<

Audi A3 to pierwszy samochód zbudowany na nowej modułowej platformie MQB. Pozwala to łatwiej modyfikować ją, by dostosować do kolejnego modelu. Dzięki temu niedrogim kosztem Audi mogło wydłużyć rozstaw osi Sportbacka w stosunku do wersji trzydrzwiowej i to o 3,5 cm, czyli całkiem sporo. Wynosi on 263,6 cm, dzięki czemu zdaniem przedstawicieli marki, samochód oferuje więcej przestrzeni na nogi, zwłaszcza w okolicach kolan. Samochód urósł na długość i mierzy teraz 431 cm, 7,3 cm więcej niż wersja 3d. Dłuższe nadwozie to nie tylko więcej miejsca dla pasażerów, ale także pojemniejszy bagażnik. W A3 Sportback mieści on 380 litrów, 15 więcej, niż A3 3d i 10 litrów więcej, niż poprzednia generacja Sportbacka. Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy 1220 litrów przestrzeni bagażowej.

Euro NCAP - nowe crashtesty

Audi A3 Sportback jest lżejszy od poprzednika i to nawet o 90 kg (w zależności od wersji). To przekłada się na lepsze osiągi i niższe spalanie. W wersji 1.4 TFSI masa własna wynosi 1205 kg. Skoro już jesteśmy przy wersjach silnikowych, przyjrzyjmy się oferowanej palecie.

Wszystkie silniki benzynowe to jednostki TFSI, czyli z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najmniejsza 1.2 TFSI (105 KM) współpracując z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic przyspiesza do setki w niecałe 11 sekund i zużywa średnio 4,9 l/100 km. Kolejna jednostka 1.4 TFSI oferowana jest w dwóch wariantach mocy (122 i 140 KM), przy czym mocniejsza zużywa mniej niż 1.2 TFSI, bo tylko 4,7 l/100 km.

Póki co, na szczycie oferty znajduje się 1.8 TFSI (180 KM). Zapewnia on bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 7,3 s), zadowalając się średnio wartością 5,6 l/100 km. Audi S3 wejdzie do oferty dopiero w przyszłym roku. Napęd będzie pochodzić z silnika 2.0 TFSI osiągającego 300 KM.

Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od najoszczędniejszej jednostki w A3: 1.6 TDI (105 KM), która może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km. Wyżej w ofercie jest 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (150 i 184 KM). Żeby było śmieszniej, to zużycie paliwa nie rośnie z mocą i wynosi odpowiednio 4,6 oraz 4,3 l/100 km. Najmocniejszy Diesel oferuje przyspieszenie 0-100 km/h w 7,4 s oraz pozwala rozpędzić się do 232 km/h. Dokładnie tyle samo wynosi prędkość maksymalna wersji 1.8 TFSI.


ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ5 TDI Exclusive Concept

Salon Paryż 2012 | Audi RS5 zrzuca dach