Dominacja Skody w Polsce powoli przemija?

Wreszcie można powiedzieć, że statystyki sprzedaży nowych samochodów w Polsce nie są nudne. I choć lider wciąż pozostaje ten sam, to już sytuacja na pozostałych miejscach podium zmienia się z miesiąca na miesiąc. W lipcu zabrakło na nim Skody Fabii
Dominacja Skody w Polsce przemija? Ciekawe roszady w statystykach sprzedaży. Wreszcie można powiedzieć, że statystyki sprzedaży nowych samochodów w Polsce nie są nudne. I choć lider wciąż pozostaje ten sam, to sytuacja na pozostałych miejscach podium zmienia się już z miesiąca na miesiąc. W lipcu zabrakło na nim na przykład Skody Fabii. Czarnym koniem zestawienia jest Dacia Duster. Samochód, który jeszcze w ubiegłym roku ledwo załapał się do pierwszej 30 najpopularniejszych samochodów w Polsce, dziś zajmuje pewną, 6. lokatę. To wręcz historyczny wynik tego modelu. Lepiej było tylko w maju, kiedy to Duster uplasował się na 5. miejscu. Godne odnotowania są też wyniki osiągnięte przez Hondę Civic i Volkswagena Tiguana. Japończyk w ubiegłym roku zajmował w naszym kraju 35. miejsce. W lipcu tego roku uplasował się tuż za Volkswagenem Golfem na 12. lokacie. Wspomniany Tiguan ma jeszcze większe powody do zadowolenia. W lipcu znalazł 308 nabywców, co pozwoliło mu zająć 19. pozycję. A jeszcze w ubiegłym roku musiał zadowolić się 74. miejscem. Warto wspomnieć też o Peugeocie 208, który powoli staje się hitem nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach Europy. U nas mały, zgrabny Peugeot zajął świetną 9. lokatę. Najciekawiej wygląda jednak sytuacja na podium. Niezmiennie króluje Skoda Octavia, która wciąż nie pozostawia żadnych szans rywalom. Wcześniej okupowane przez Skodę Fabię drugie miejsce zostało przejęte przez Opla Astrę. Ale to nie koniec spadków Fabii, bo na trzeciej lokacie uplasowała się Toyota Yaris. O być albo nie być na podium zdecydował jeden sprzedany egzemplarz (Yarisa wybrało w lipcu 613 klientów, a Fabię 612). Wzrost zainteresowania tymi modelami odczuł też Nissan Qashqai, który jeszcze w czerwcu zajmował ostatnie miejsce na podium. W lipcu musiał zadowolić się piątą lokatą.

W najbogatszym kraju na świecie nikt nie kupuje aut niemieckich. Rządzą...

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce z roku na rok spada (obecny poziom spadków wynosi 11 proc.). W lipcu w naszym kraju zarejestrowano 23 736 nowych aut. Jakich?

Czarnym koniem zestawienia jest Dacia Duster. Samochód, który jeszcze w ubiegłym roku ledwo załapał się do pierwszej 30 najpopularniejszych samochodów w Polsce, dziś zajmuje pewną, szóstą lokatę. To wręcz historyczny wynik tego modelu. Lepiej było tylko w maju, kiedy to Duster uplasował się na piątym miejscu.

Godne odnotowania są też wyniki osiągnięte przez Hondę Civic i Volkswagena Tiguana. Japończyk w ubiegłym roku zajmował w naszym kraju 35. miejsce. W lipcu tego roku uplasował się tuż za Volkswagenem Golfem na 12. lokacie. Wspomniany Tiguan ma jeszcze większe powody do zadowolenia. W lipcu znalazł 308 nabywców, co pozwoliło mu zająć 19. pozycję. A jeszcze w ubiegłym roku musiał zadowolić się 74. miejscem.

Warto wspomnieć też o Peugeocie 208, który powoli staje się hitem nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach Europy. U nas mały, zgrabny Peugeot zajął świetną 9. lokatę.

Najciekawiej wygląda jednak sytuacja na podium. Niezmiennie króluje Skoda Octavia, która wciąż nie pozostawia żadnych szans rywalom. Wcześniej okupowane przez Skodę Fabię drugie miejsce zostało przejęte przez Opla Astrę. Ale to nie koniec spadków Fabii, bo na trzeciej lokacie uplasowała się Toyota Yaris. O być albo nie być na podium zdecydował jeden sprzedany egzemplarz (Yarisa wybrało w lipcu 613 klientów, a Fabię 612). Wzrost zainteresowania tymi modelami odczuł też Nissan Qashqai, który jeszcze w czerwcu zajmował ostatnie miejsce na podium. W lipcu musiał zadowolić się piątą lokatą.

Poniższa tabela przedstawia wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w lipcu 2012 roku.

Miejsce Marka i model Liczba sprzedanych egzemplarzy
Udział w rynku (w proc.)
1. Skoda Octavia 1208 5,1
2. Opel Astra 631 2,7
3. Toyota Yaris 613 2,6
4. Skoda Fabia 612 2,6
5. Nissan Qashqai 579 2,4
6. Dacia Duster 551 2,3
7. Opel Corsa 468 2,0
8. Ford Focus 459 1,9
9. Peugeot 208 433 1,8
10. Fiat Panda 426 1,8
11. Volkswagen Golf 396 1,7
12. Honda Civic 389 1,6
13. Kia Sportage 386 1,6
14. Fiat Ducato 374 1,6
15. Hyundai i30 370 1,6
16. Volkswagen Passat 332 1,4
17. Renault Megane 325 1,4
18. Ford Mondeo 318 1,3
19. Volkswagen Tiguan 308 1,3
20. Ford Fiesta 305 1,3


ZOBACZ TAKŻE:

Octavię z 2006 roku można kupić już za 10 tys. zł

Oto samochody, które sprzedawały się najlepiej w historii

TOP 10 | Bestsellery na Ukrainie

Więcej o: