Salon Paryż 2012 | Cadillac ATS

Cadillac po raz drugi spróbuje podbić Europę modelem plasującym się w klasie średniej segmentu premium. Czy tym razem BMW serii 3 i Mercedes C mają się czego obawiać?
Cadillac ATSSalon Detroit 2012 | Cadillac ATS oficjalnie

Pierwszy atak Cadillaca na Europę w tej klasie był mało spektakularny. Być może zawiniło pochodzenie. Cadillac BLS prowadził się dobrze, miał sztywne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Powstawał w zakładach Saaba, należących wówczas do GM, gdyż dzielił podzespoły z Saabem 9-3 ostatniej generacji. I chyba to okazało się największym mankamentem BLS-a.

>>> Cadillac Deville - sprawdź ceny <<<

Cadillac ATS nie jest efektem nałożenia nowego nadwozia na stare "graty", tylko zupełnie nowym modelem. Owszem, pod maską znajdziemy znane z innych aut GM silniki, ale dziś takie przeszczepy nikogo już nie szokują. Amerykanie mają do wyboru jedną z trzech jednostek benzynowych: R4 2.5 (200 KM), R4 2.0 Turbo (270 KM) lub V6 3.6 (320 KM). Z tej trójki największe szanse na pojawienie się w Europie ma doładowana "dwójka". To oczywiście nie wystarczy. Żeby myśleć o sporej sprzedaży na Starym Kontynencie potrzebny będzie silnik Diesla. Czy GM ma taką jednostkę na podorędziu?

Silniki to nie wszystko. Cadillac ATS jest lżejszy od niemieckiej konkurencji, ma niemal idealny rozkład mas (51:49), tylny napęd i oferuje ciekawe rozwiązania, jak np. system Magnetic Ride Control, który na bieżąco reguluje działanie amortyzatorów. Cadillac nie ukrywa, że ATS celuje w klientów BMW, a nie Mercedesa. W tym celu dopracowano zawieszenie. GM (bezczelnie?) twierdzi, że ATS prowadzi się najlepiej w swojej klasie. Z przyjemnością to zweryfikujemy, jeśli tylko mały Caddy trafi na polski rynek.

Produkcja Cadillaca ATS w USA już się rozpoczęła. Szczegóły dotyczące specyfikacji poznamy w Paryżu, gdzie Cadillac oficjalnie zaprezentuję model ATS europejskiej publiczności. Pierwsi chętni odbiorą swoje Cadillaki jeszcze przed końcem roku.

Tymczasem zapraszamy do galerii zdjęć. Jest na co popatrzeć, Cadillac ATS to naprawdę dobrze narysowane auto.


ZOBACZ WIĘCEJ:

Cadzilla, czyli 1226 KM w CTS-V

Cadillac XTS na różne okazje

Więcej o:
Komentarze (17)
Salon Paryż 2012 | Cadillac ATS
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: lol

    Oceniono 5 razy 3

    Fajne auto!

    Wyróżnia się z tłumu i to mi się podoba! Niby tak samo kanciasty jak stare cadillaci ale widać że narysowany jest nowocześniej. Z niecierpliwością czekam na ATS-V... :)

  • Gość: benek

    Oceniono 2 razy 2

    Na szczęście pod spodem nie jest nic z Opla a płyta, na której jeździ tylnonapędowy Holden oraz Camaro. To chyba wystarczająca rekomendacja.

  • Gość: wombat

    Oceniono 2 razy 2

    Fajny, ma charakter.

  • svatopluk

    Oceniono 2 razy 2

    Auto ładniejsze niż Lexus lub BMW. Ale znając GM w Europie to nic z tego nie będzie. Firma nie ma koncepcji dla klasy premium. Z Cadillaciem stara się już od 20 lat i nic z tego nie wychodzi. Tak samo było z Saabem i wszyscy wiemy jak się skończyło.

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 1 raz 1

    .. BTW: bedzie tam V6 z camaro ?!? ... a może i V8 by wsadzili .. :)

  • fakej

    Oceniono 1 raz 1

    byle tylko nie miał kagańca na 250km/h

  • Gość: addam44

    Oceniono 1 raz 1

    Caddy przez caly okres swego istnienia wyroznial sie wygladem na tle konkurencji.I tak jest i teraz.Image jest oryginalny i kontrowersyjny.Jakosc byla i jest lepsza niz uwaza sie w Europie.Obecnie jest powyzej sredniej-choc do Mercedesa czy Lexusa troche mu brak.Ale cenowo jest tez wiecej niz "troche'tanszy.
    Kariery w statystykach sprzedazy w EU nie zrobi(a szkoda)ale jest fajnym urozmaiceniem drog.

  • Gość: z

    Oceniono 1 raz 1

    GM wprowadza do Europy swoje kolejne amerykańskie marki, w klasie popularnej jest już Chevy i jego udział z roku na rok rośnie, a to zapewne znaczy że należący również do GM Opel podzieli los Saab-a.

  • hiszpan25

    0

    bardzo ladne auto. niestety wystarczy poczytac na amerykanskich forach o ilosci awarii w tym samochodzie aby raz na zawsze przeszla chec na jego zakup. wyglada na to ze niestety ATS jest kolejnym autem MADE IN USA. ladnie wygladajacym ale zupelnie niedopracowanym. szkoda bo sam myslalem o zakupie ATS'a. Historie wymiany 2 silnikow na przestrzeni 35000mil jednak pokazuja ze ATS jest fajny tylko jako auto brane w leasing.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX