D2, czyli GM też chce mieć swoje MQB

General Motors pozazdrościł Volkswagenowi nowej uniwersalnej platformy zwanej MQB i intensywnie pracuje nad jej "konkurentką". Nazywa się D2 i zadebiutuje za trzy lata

MQB to nowa płyta podłogowa koncernu Volkswagena. Ma to do siebie, że jest bardzo "elastyczna". Pozwala się wydłużać i poszerzać tak, by stanowić solidną bazę dla większości modeli, od małego Polo, po Passata. Pierwszym autem opartym na MQB jest nowe Audi A3, do którego już wkrótce dołączą spokrewnione z nim Seat Leon i Volkswagen Golf VII generacji.

>>> To światowy bestseller Chevroleta. W Polsce kosztuje... <<<

Dziewczyna i... Chevrolet Camaro | Galeria

Taka płyta podłogowa pozwala na znaczące obniżenie kosztów tworzenia nowych modeli. W przemyśle motoryzacyjnym największe budżety pochłania opracowanie od podstaw silników spalinowych oraz właśnie płyt podłogowych.

General Motors doszedł do wniosku, że posiadanie swojego odpowiednika MQB jest więcej niż sensowne. Prace już się rozpoczęły pod fabrycznym oznaczeniem D2. Zastąpi ona platformy Delta II (Chevrolet Cruze, Chevrolet Orlando, Chevrolet Volt/Opel Ampera, Opel Astra, Opel Zafira Tourer) i Theta (m.in. Chevrolet Captiva, Opel Antara).

Pierwszym modelem zbudowanym na platformie D2 będzie druga generacja Chevroleta Cruze, która ma mieć swoją premierę w 2015 roku. Prace nad projektem już trwają. W USA GM zarezerwował już kwotę 220 mln dolarów, które przeznaczy na rozbudowę dwóch zakładów produkcyjnych w stanie Ohio by przygotować je na produkcję nowego Cruze'a.

Według szacunków GM do 2018 roku z zakładów na całym świecie ma wyjechać ponad 2,5 mln samochodów marek Chevrolet, Holden, Opel, Vauxhall, Buick, GMC i Cadillac, opartych na płycie D2.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Paryż 2012 | Nowości Chevroleta

Za co kochamy amerykańską motoryzację?

Chevrolet - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.