Salon Paryż 2012 | Porsche 911 Carrera 4 i 4S

Carrera 4 i 4S to bardzo cenione odmiany 911-ki, ale też chętnie wybierane przez klientów. Dilerzy Porsche mogą odetchnąć z ulgą, po roku od debiutu seria 991 otrzymała napęd na obie osie
Porsche 911 Carrera 4 i 4S Po roku od debiutu seria 991 otrzymała napęd na obie osie Carrera 4 i 4S to odmiany 911-ki bardzo cenione przez ekspertów, ale też chętnie wybierane przez klientów. Po roku od debiutu seria otrzymała napęd na obie osie Nowa generacja Porsche 911 zadebiutowała pod koniec zeszłego roku. W salonach można było jednak zobaczyć jedynie tylnonapędowe odmiany. Teraz klienci nie będą już skazani na poprzednią generację. Do salonów mają wkrótce trafić modele 4 i 4S łączone z nadwoziem coupe lub cabrio. Nowe "czwórki" mają te same silniki i skrzynie biegów, co modele z napędem tylnym. Różnica polega na zastosowaniu nowego układu przeniesienia napędu zwanego Porsche Traction Management. Nie ma on na stałe ustalonego rozdziału mocy, ale kierowca jest na bieżąco informowany o pracy systemu. Napęd 4x4 to nie jedyne nowości. Opcjonalnie można zamówić nowy adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymujący zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu. W wersji coupe na liście dodatkowych opcji pojawi się również uchylny, przeszklony dach. Należy też wspomnieć, że nowa Carrera 4 jest o 65 kg lżejsza od poprzedniej generacji. Carrera 4 wyposażona jest w silnik B6 3.4 o mocy 350 KM, co zapewnia coupe sprint do setki w 4,5 s, a wersji otwartej w 4,7 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się odpowiednio na liczbie 285 i 282 km/h. Warto rozważyć dopłatę do wersji Carrera 4S - na tylnej osi pracuje wtedy silnik B6 3.8 o mocy 400 KM, co skraca czas potrzebny na osiągnięcie setki do 4,1 s dla coupe i 4,3 s dla kabrioletu. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 299 i 296 km/h.
 Porsche 911 (991) - test | Pierwsza jazda Porsche 911 (991) - test | Pierwsza jazda

Nowa generacja (991) Porsche 911 zadebiutowała pod koniec zeszłego roku. Jednak w salonach można było zobaczyć jedynie tylnonapędowe odmiany. Większość klientów przychodzących w Polsce do salonu po ten model wybiera wersję z napędem na obie osie. Teraz już nie będą skazani na poprzednią generację. Do salonów wkrótce trafią modele 4 i 4S łączone z nadwoziem coupe lub cabrio.

Nowe "czwórki" mają te same silniki i skrzynie biegów, co modele z napędem tylnym. Różnica polega na zastosowaniu nowego układu przeniesienia napędu zwanego Porsche Traction Management. Nie ma on na stałe ustalonego rozdziału mocy, ale kierowca jest na bieżąco informowany o pracy systemu. Napęd 4x4 to nie jedyne nowości. Opcjonalnie można zamówić nowy adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymujący zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu. W wersji coupe na liście opcji pojawi się uchylny, przeszklony dach. Pakiet Chrono Pack został przeprogramowany, by w trybie Sport Plus podwójnie wysprzęglał podczas redukcji biegu. Należy też wspomnieć, że nowa Carrera 4 jest o 65 kg lżejsza od poprzedniej generacji.

>>> Tanio nie jest - używane Porsche 911 <<<

Unosząc tylną klapę nie dostrzeżemy zbyt wiele, jedynie plastikową osłonę z nazwą modelu. Musimy wiec zadowolić się "jedynie" jego osiągami. Wersja Carrera 4 ukrywa z tyłu silnik B6 3.4 o mocy 350 KM, co zapewnia coupe sprint do setki w 4,5 s, wersji otwartej w 4,7 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się odpowiednio na liczbie 285 i 282 km/h. Dopłata do wersji Carrera 4S jest opcją wartą rozważenia. Na tylnej osi pracuje wtedy silnik B6 3.8 o mocy 400 KM, co skraca czas potrzebny na osiągnięcie setki do 4,1 s dla coupe i 4,3 s dla kabrioletu. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 299 i 296 km/h.


ZOBACZ TAKŻE:

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing

Porsche - ogłoszenia