SRT Viper GTS Launch Edition

SRT wypuszcza na rynek żmije. Nowy Viper zaczyna swoją karierę od wersji Launch Edition nawiązującej do wspaniale prezentującego się Dodge'a Vipera GTS
Viper wciąż kąsa SRT Viper GTS Launch Edition. SRT wypuszcza na rynek nowego Vipera. Wersję SRT Viper GTS Launch Edition napędza silnik V10 o pojemności 8,4 litra i mocy 640 KM. SRT wypuszcza na rynek żmije. Nowy Viper zaczyna swoją karierę od wersji Launch Edition, nawiązującej do wspaniale prezentującego się Dodge'a Vipera GTS. Produkcja nowego Vipera, sygnowanego teraz marką SRT (Street and Racing Technology) rozpocznie się od serii startowej nazwanej Launch Edition. W porównaniu do czerwonej żmii pokazanej w Nowym Jorku auta będą malowane na kolor granatowy ozdobiony dwoma białymi pasami biegnącymi przez całą długość auta. Malowanie to znane jest z modelu GTS produkowanego w latach 1996-2006. Co znajdziemy oprócz malowania zarezerwowanego dla wersji Launch Edition? W oczy rzucają się od razu ogromne pięcioramienne chromowane alufelgi, zza których wyzierają czerwone zaciski hamulców. Wnętrze wyłożone jest czarną skórą Black Laguna zszywaną kontrastującą nicią. Nie zabraknie plakietek z nazwą wersji podkreślających wyjątkowość granatowego bolidu. Pod maską żadnych niespodzianek. Tuż przed kabiną wsadzono znany z poprzedniej generacji, ale zmodernizowany potężny aluminiowy silnik V10 o pojemności 8,4 litra. Moc uzyskiwana jest bez żadnych wspomagaczy w postaci doładowania i w punkcie krytycznym wynosi teraz 640 KM. Moment obrotowy też jest nie do pogardzenia i w najwyższym punkcie wynosi 812 Nm. To sprawia, że lżejszy o 45 kg Viper będzie co najmniej tak szybki jak poprzednik. Nowością będą układy bezpieczeństwa, jak ABS, ESP i TC - niedostępne dotąd nawet za dopłatą. Chrysler nie zdradza, czy wersja Launch Edition jest limitowana, czy podobnie jak w przypadku Grand Cherokee Limited ich liczba będzie nieograniczona.
SRT Viper z technologią FiataSRT Viper z technologią Fiata

Produkcja nowego Vipera, sygnowanego teraz marką SRT (Street and Racing Technology) rozpocznie się od serii startowej nazwanej Launch Edition. W porównaniu do czerwonej żmii pokazanej w Nowym Jorku auta będą malowane na kolor granatowy ozdobiony dwoma białymi pasami biegnącymi przez całą długość auta. Malowanie to znane jest z modelu GTS produkowanego w latach 1996 - 2006.

Co znajdziemy oprócz malowania zarezerwowanego dla wersji Launch Edition? W oczy rzucają się od razu ogromne pięcioramienne chromowane alufelgi zza których wyzierają czerwone zaciski hamulców. Wnętrze wyłożone jest czarną skórą Black Laguna zszywaną kontrastującą nicią. Nie zabraknie plakietek z nazwą wersji podkreślających wyjątkowość granatowego bolidu.

>>> Chcesz kupić Vipera? To realne, ceny już od... <<<

Pod maską żadnych niespodzianek. Tuż przed kabiną wsadzono znany z poprzedniej generacji, ale zmodernizowany potężny aluminiowy silnik V10 o pojemności 8,4 litra. Moc uzyskiwana jest bez żadnych wspomagaczy w postaci doładowania i w punkcie krytycznym wynosi teraz 640 KM. Moment obrotowy też jest nie do pogardzenia i w najwyższym punkcie wynosi 812 Nm. To sprawia, że lżejszy o 45 kg Viper będzie co najmniej tak szybki jak poprzednik. Nowością będą układy bezpieczeństwa, jak ABS, ESP i TC - niedostępne dotąd nawet za dopłatą.

Chrysler nie zdradza, czy wersja Launch Edition jest limitowana, czy podobnie jak w przypadku Grand Cherokee Limited ich liczba będzie nieograniczona.


ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy | SRT

Nowe logo Vipera

Więcej o:
Komentarze (10)
SRT Viper GTS Launch Edition
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Close

    Oceniono 18 razy 2

    NISSAN GTR MIAŻDŻY TE PAŚCI DLA SPASIONYCH POARYJSACH

  • Gość: Hmm

    Oceniono 1 raz 1

    Te kolory bardzo mu służą. Wszystkie niepotrzebne przetłoczenia jakoś się pochowały.
    Swoją drogą długo uważałem, że zohydzili ten samochód, ale po obejrzeniu tego filmu http://www.topspeed.com/cars/dodge/2013-srt-viper-gts-r-ar127484.html w którym kolejne generację stoją obok siebie, muszę przyznać, że nowy wygląda zdecydowanie najlepiej. Szkoda tylko, że nie jest nieco bardziej ascetyczny, bo mógłby być piękny.

  • sselrats

    0

    Motoly wreszcie poprawily w artykule V8 na V10 tylko najpierw musialy usunac dwa moje wpisy poprawiajace ich motolstwo.

  • Gość: kozak

    Oceniono 4 razy 0

    pedalskie auto , miazdze je golfem 1.9 tdi

  • szatek100

    Oceniono 1 raz -1

    Pamiętam, że na początku lat dziewięćdziesiątych to auto wyglądało zjawiskowo i było chyba najpiękniejsze na świecie- Jankesom udało się wyprzedzić trendy w designie conajmniej o dziesięć lat. Od tamtego czasu minęły jednak już dwie dekady i Viper III, który wygląda niemal identycznie, jak Viper I, nie rzuca już na kolana.

    Nie podoba mi się też ten silnik. Nie wierzę, że samochód sportowy z czymś takim z przodu będzie w stanie rywalizować z Porsche, Nissanem etc.

  • Gość: zzz

    Oceniono 4 razy -2

    Z nowego Vipera trochę Twilightowa żmija się zrobiła, szczególnie jeśli porówna się go z pierwszą generacją.

  • Gość: skkan

    Oceniono 15 razy -11

    Brak silników dieasla skutecznie eliminuje ten samochód z europejskich dróg.

    VAG potrafi zrobić 6.0 TDI 500 KM 1000 Nm. Gdyby Audi miało taki silnik w R8... ojej, bajka.

    Moj 1.9 TDI w Pasku B5 jest podkręcony do 187 KM. Bardzo trwała jednostka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX