Salon Paryż 2012 | Volkswagen Golf VII

Coraz więcej informacji i przecieków pojawia się o największej paryskiej premierze - Volkswagenie Golfie siódmej generacji

VW Golf GTI - pierwsza jazda

Jedno jest pewne -  nowy Golf w listopadzie znajdzie się w salonach. Jak to zwykle przy tym modelu bywa - to nie będzie rewolucja tylko ewolucja. Największe zmiany będą pod się kryły pod karoserią. Golf otrzyma (pewnie w opcji) szereg nowych elektronicznych asystentów i gadżetów. Ma to być m.in. system automatycznego zatrzymywania auta przed przeszkodą, czytanie znaków, utrzymywanie auta na pasie jezdni czy ostrzeganie przed pojazdem znajdującym się w martwym polu.

W Wolfsburgu również trwają intensywne prace nad modelem GTI, który będzie o 100 kg lżejszy od swojego poprzednika. Dieta objęła m.in. zawieszenie (-26 kg), karoserię (-38 kg) czy układ elektryczny (-3 kg). To pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o około 13,9 procent, a w niektórych wersjach nawet do 23 %. Według tego co podaje Volkswagen taki Golf 1,4 TSI siódmej generacji ma zużywać średnio 4,8 litra paliwa na 100 km. Najmniejszym silnikiem w gamie to 1,2 litrowy silnik benzynowy, za to najmocniejszy Golf będzie miał około 300 KM mocy. Silniki diesla  - cztero i trzycylindrowe - będą zupełnie nowymi konstrukcjami. Jednostki wysokoprężne będą spełniały normę Euro 6. Najbardziej oszczędna wersja ma spalać tylko 3,8 litra na 100 km. Nowy Golf będzie o 5,6 cm dłuższy od poprzednika (4,26 metra). Bagażnik pomieści 380 litrów (plus 30 litrów).

ZOBACZ TAKŻE

Ile kosztuje najlepsze niemieckie auto kompaktowe?

Tych samochodów nie kupują nawet Niemcy

Volkswagen szykuje konkurenta dla BMW X6

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.