Najlepsze marki samochodowe na "polskim" Facebooku

Postanowiliśmy sprawdzić jak radzą sobie na Facebooku  marki samochodowe w Polsce i odpowiedzieć na pytanie, czy największe fan page'e są rzeczywiście najlepsze

Wiemy, że spora część użytkowników Facebooka (my też) jest fanami różnych ciasteczek, napojów, lodówek, czy chusteczek do nosa. Skoro potrafimy "polubić" takie produkty, to jako miłośnicy motoryzacji nie powinniśmy mieć najmniejszych oporów przed byciem fanem naszej ulubionej marki samochodowej na Facebooku. Można to potraktować jako manifest upodobań, podobnie jak plakat z Ferrari w pokoju, czy  tapeta z Lambo na komputerze.

Tych samochodów nie kupują Polacy

Najwięcej koni w samochodzie nie oznacza, że będziemy w nim najszybsi na torze. Podobnie jest z fan page'ami. Co z tego, że któryś z nich ma setki tysięcy fanów i jest największy, skoro jest tak nudny, że nikt nie chce na nim dyskutować. "Jakość" fan page'y mierzona jest m. in. przy pomocy tzw. współczynnika interaktywności (mówi o tym, jak często fani komentują, "lajkują", udostępniają treści z fan page'a). Druga ważna liczba pokazuje, ilu fanów jest zaangażowanych. Jeżeli oba współczynniki są na wysokim poziomie z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że fan page jest dla miłośników danej marki interesujący.

I w tym momencie robi się naprawdę ciekawie, bo to Audi Polska ma fanów, którzy komentują, lubią i udostępniają treści znacznie częściej, niż fani pozostałych marek. Z kolei BMW prym wiedzie pod względem liczby zaangażowanych fanów, ale i tu słowa uznania należą się dla Audi, które angażuje niemal tyle samo osób co wspomniane BMW , choć na fan page'u ma ich prawie 4-krotnie mniej. Na tle świetnego BMW i Audi reszta stawki wypada po prostu blado, a najbardziej rozczarowuje KIA. Ten największy fan page motoryzacyjny jest interesujący jedynie dla 3% swoich fanów. Dla porównania w przypadku BMW aktywnych jest 12% fanów, a na Audi Polska 37%.

Zobaczmy więc, które marki mają najwięcej fanów. Oto pierwsza 10-tka (według lipcowego raportu Sotrender. Dziwi nieobecność w pierwszej 10-tce fan page'a Porsche Polska (jedynie 9 000 fanów). Co, jak co, ale to Porsche powinno przewodzić stawce albo przynajmniej być w czołówce. W TOP10 nie ma też popularnej marki Volkswagen, na czele jest za to. KIA.

Co, oprócz codziennej dawki tekstów, zdjęć i filmów proponują na Facebooku swoim fanom strony marek samochodowych?

BMW pozwala skonfigurować model z serii 3 i pokazać go znajomym. Audi zaprosiło fanów na prapremierę nowego Audi A3.  Ford zachęcał do konkursu związanego z B-MAXem. Volvo z kolei poszukiwało dla modelu V40 ambasadora, który otrzymywał auto na 3-miesiące - wystarczyło nakręcić film, który miał przekonać jury, że to dana osoba najlepiej nadaje się na ambasadora. Skoda pytała natomiast o najciekawszą, wakacyjną trasę po Polsce. Nagrodą były tygodniowe wczasy według tego zaproponowanego szlaku. Z kolei Mercedes zaprosił jednego z fanów na majówkę z B-klasą. Porsche natomiast zorganizowało quiz z wiedzy z nagrodami. Gdy chciało się poprawić swój wynik, należało zaprosić pięciu swoich znajomych - rozumiemy takie zasady na fan page'ach ciasteczek, ale w przypadku takiej marki jak Porsche?

Marzy nam się, aby  to firmy samochodowe skupiały najwięcej aktywnych fanów na Facebooku. Przecież jeżeli mamy już zostać fanem czegoś na Facebooku, to nie "wiertarko-wkrętarki", a naszej ulubionej marki moto. Trudno o bardziej autentyczne "bycie fanem".

Najwięcej zaangażowanych fanów (w nawiasie podaliśmy jaki procent wszystkich fanów stanowią aktywni fani):

Źródło: Sotrender

ZOBACZ TAKŻE

Zobacz, za ile można kupić najbardziej ekskluzywne samochody świata

Tajemna wiedza II - na tych drogach zobaczysz tajne prototypy

Peugeot 3008 2.0 HDi | Długi dystans

Więcej o:
Copyright © Agora SA