Nissan Pathfinder w całej okazałości

Amerykański odział Nissana pokazał światu nowe wcielenie Pathfindera. Do salonów auto trafi jesienią
Pathfinder w całej okazałości Nissan pokazał światu nowe wcielenie pathfindera Amerykański odział Nissana pokazał światu nowe wcielenie pathfindera. Ze zdjęć wynika, że auto nie będzie już terenowym, kanciastym pudełkiem Trudno mówić o wielkim zaskoczeniu. Produkcyjna wersja dużego SUV-a wygląda niemal identycznie jak prototyp pokazany na początku roku w Detroit. Ze zdjęć wynika, że pathfinder nie będzie już terenowym pudełkiem. Auto nabrało krągłości, a w elementach nadwozia trudniej doszukać się kątów prostych. Bardziej pociągłe reflektory, grill z wyraźnie zaznaczonymi skosami, zaokrąglona tylna szyba i poziome tylne lampy nie pozwalają pomylić auta z generacją, którą dziś można kupić w polskich salonach. Wszystko wskazuje na to, że pathfinder definitywnie porzuca terenowe ambicje na rzecz komfortu podróżowania i mniejszego zużycia paliwa. Na pokonanie 100 km po mieście nowy model potrzebuje średnio 11,6 litrów benzyny. W trasie zadowoli się tylko nieco ponad 9 litrami.

Trudno mówić o wielkim zaskoczeniu. Produkcyjna wersja dużego SUV-a Nissana wygląda niemal identycznie jak prototyp pokazany na początku roku w Detroit. Zdjęcia pokazują, że Pathfinder nie będzie już terenowym pudełkiem. Auto nabrało krągłości, a w elementach nadwozia trudniej doszukać się kątów prostych. Bardziej pociągłe reflektory, grill z wyraźnie zaznaczonymi skosami, zaokrąglona tylna szyba i poziome tylne lampy nie pozwalają pomylić auta z generacją, którą dziś można kupić w polskich salonach.


Nissan Juke-R będzie produkowany!

>> Ile za używanego Pathfindera? Sprawdź <<

Wszystko wskazuje na to, że Pathfinder definitywnie porzuca terenowe ambicje na rzecz komfortu podróżowania i mniejszego zużycia paliwa. Z informacji towarzyszących premierze nowych zdjęć wynika, że auto zostało zbudowane na konstrukcji samonośnej. Takiej samej, jaką wcześniej wykorzystano w Infiniti JX. Nissan podaje, że pozwoliło to odchudzić auto o prawie 230 kilogramów względem poprzedniczki. To z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa. Na pokonanie 100 km po mieście, nowy Pathfinder potrzebuje średnio 11,6 litrów benzyny. W trasie zadowoli się tylko nieco ponad 9 litrami.

Taki wynik uzyskuje Pathfinder w wersji przednionapędowej z jedynym dostępnym na rynku amerykańskim silnikiem pod maską - 264-konnym V6 o pojemności 3,5 litra, współpracującym z bezstopniową przekładnią. Średnie zużycie paliwa dla odmiany 4x4 wynosi odpowiednio: 12,38 i 9,41 l/100 km.

Do amerykańskich salonów auto trafi jesienią. Kiedy nowego Pathfindera będzie można kupić w Europie? Miłośnicy modelu będą musieli uzbroić się w cierpliwość, albo... obejść się smakiem. Kilka dni temu, portal Autoevolution.com podał bowiem informację, jakoby Nissan w ogóle nie planował sprzedawać auta na Starym Kontynencie. Nie bardzo chce nam się w to wierzyć, więc na razie wolimy się wstrzymać z ostatecznym komunikatem. W oczekiwaniu na werdykt Japończyków zapraszamy do galerii nowego Nissana Pathfindera.

ZOBACZ TAKŻE:

Nissan pozazdrościł Toyocie

Tak wygląda druga generacja Nissana Note

Rajdowy Nissan 240RS - Red Red Wine