Audi R8 e-tron - Elektryczny rekordzista

Audi R8 e-tron pojawi się jeszcze w tym roku w sprzedaży. Żeby wzbudzić trochę zamieszania wokół elektrycznego, sportowego auta, Audi pobiło rekord przejazdu na Północnej Pętli Nurburgringu... oczywiście w kategorii aut elektrycznych

Mercedes SLS E-Cell - największy konkurent R8 e-tron

8 minut 09 sekund 099 tysięcznej sekundy - tyle czasu potrzebuje Audi R8 e-tron żeby pokonać Zielone Piekło. Dla porównania napędzane  w tradycyjny sposób Audi R8 GT pokonuje ten sam dystans w czasie 7:34:00. Najszybszy dopuszczony do ruchu i zarejestrowany samochód, do którego należy rekord przejazdu Północnej Pętli to Gumpert Apollo Sport z 700 konnym silnikiem, który pokonał dystans 20,832 km w czasie 7:11,57.

E-tron nie ma zbyt wiele konkurentów. Rekord w klasie aut elektrycznych należy co prawda do Toyoty - 7:47,794, jednak Japończycy wystawili na Nurburgringu rasowy, wyścigowy model TMG EV P001. W przypadku Audi, rekordowy e-tron był w pełni seryjnym egzemplarzem. Jedyną zmianą było podwyższenie prędkości maksymalnej do 250 km/h. W modelu seryjnym będzie ona ograniczona do 200 km/h.

Elektryczne R8 pojawi się jeszcze w tym roku w sprzedaży. Cena póki co nie jest znana. Audi napędzane jest przez dwa elektryczne silniki o wspólnej mocy 381 KM i maksymalnym momencie obrotowym 820 Nm, który przenoszony jest na tylne koła. R8 e-tron przyspiesza do setki w czasie 4,6 sekundy. Zasięg baterii wg. Audi ma wystarczać do pokonania 215 km.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Najbardziej sportowe Audi - ile kosztuje używane R8?

Najdroższy samochód świata

Mini Cooper S Coupe - Test

Więcej o:
Komentarze (12)
Audi R8 e-tron - Elektryczny rekordzista
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jacek

    Oceniono 21 razy 9

    Brawo! Rekord w kategorii seryjnych samochodów elektrycznych będzie należał do Audi, które nie jest jeszcze produkowane, nie ma ceny, a w stosunku do seryjnego (nieistniejącego) egzemplarza różni się "tylko" większą o 50km/h prędkością maksymalną. W dodatku ten "seryjny" Audi jest dużo wolniejszy zarówno od spalinowego brata, jak i od wnętrzności elektrycznej Toyoty zamontowanych w wyścigowym podwoziu.

  • urbanizm

    Oceniono 1 raz 1

    Phi! Przecież wiadomo, że auta elektryczne są wolne i brzydkie!

  • Gość: fragles102

    Oceniono 7 razy 1

    Seryjne auto które jest prototypem według propagandy niemieckiej jest seryjne a TOYOTA TMG jest prototypem hehe

  • prawdziwyolo

    Oceniono 12 razy 0

    O jejeu slysze jeki wlascicieli japonskich i wloskich toczydelek:).....AUDI potem 5 galaktyk i papendekel dla naiwnych.Posiadacze 4 garkow udaja ze maja samochody:):)hehehehe Dobranocf

  • blameitonmyadd

    Oceniono 3 razy -1

    kogo obchodzą doniesienia z nurburgu ? Żadnego oficjalnego timingu, żadnych wytycznych, różni kierowcy. Przede wszystkim producenci i ich samochody. Na jakich oponach auto jechało ? Dlaczego dostało set-up specjalnie na ring ? Zupełnie jak z danymi fabrycznymi od ferrari :D

  • sorc108

    Oceniono 3 razy -3

    R8? R8 to jest skrót od Renault 8.

  • pi_rez

    Oceniono 10 razy -10

    4,6 sekundy, to mój gruchocik cisnie 4,2s . Nie no naprawde, niesamowite tyle kasy za wielkie "nic"
    wynik formuły w nurbrugringu jest "tajny" pewno po to zeby ludziom nie opadły kopary jakby zobaczyli co potrafi 2.4 litrowy silnik bez doładowania.... zresztą ten tor jest strasznie dziurawy - nie spełnia norm technicznych.

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 23 razy -13

    R8 - wg mnie jedno z najbrzydszych samochodów świata. Łeb transformersa na kołach, bezguście.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX