BMW uznane za najcenniejszą markę

Według badań Millward Brown BMW jest najcenniejszą spośród wszystkim marek motoryzacyjnych na świecie. A jak wypadli inni?

Raport BrandZ 100 to zestawienie stu najcenniejszych marek na świecie, w którym sklasyfikowane są marki z różnych branż. Na pierwszym miejscu znalazł się słynny Apple z wartością szacowaną na 183 miliardy dolarów. Udało mu się wyprzedzić takich gigantów jak IBM, Google, McDonald's, Microsoft i Coca-Cola. Nas najbardziej interesuje jednak branża motoryzacyjna. Pierwszą pozycję w tej dziedzinie zajęło BMW. Bawarską markę wyceniono na 24 623 mld dolarów, co pozwoliło jej zająć 23. lokatę.

BMW X2, X4 i inne plany Bawarczyków

Na dalszych miejscach znalazły się takie marki jak: - Toyota (21 779 mld dol., miejsce 28.), - Mercedes (16 111 mld dol., miejsce 46.), - Honda (12 647 mld dol., miejsce 65.), - Nissan (9 853 mld dol., miejsce 81.), - Volkswagen (8 519 mld dol., miejsce 96.).

W porównaniu z ubiegłym rokiem europejskie marki zanotowały spore wzrosty. Fale tsunami, które zalały japońskie fabryki, przyczyniły się do spadku zysków i tym samym osłabienia pozycji azjatyckich marek. W porównaniu z ubiegłym rokiem najwięcej straciła Honda - aż 11 proc. Największe wzrosty zanotował za to Volkswagen (+15 proc.).

ZOBACZ TAKŻE:

Pół miliona za BMW? Bez problemu

Tak będzie wyglądało nowe BMW M3?

To BMW jest tylko o 40 km/h wolniejsze od Bugatti Veyrona

Więcej o:
Copyright © Agora SA