Nowe BMW serii 1 - trzydrzwiowe i z literką M

W Genewie BMW pochwaliło się trzydrzwiową jedynką w odmianie koncepcyjnej. Dziś możemy podziwiać auto w ostatecznej, produkcyjnej wersji. Przy okazji zadebiutował nowy, topowy wariant modelu z dopiskiem M Performance

Ci, którzy pamiętają BMW M135i Concept , nie powinni być zaskoczeni ostatecznym wyglądem trzydrzwiowej jedynki. Już w Genewie bowiem auto wyglądało na gotowe do produkcji seryjnej. Od wersji z pięciorgiem drzwi, nowa wersja hatchbacka różni się właściwie tylko drzwiami - teraz dłuższymi i z oknami bez ramek. Wymiary pozostały identyczne. Auto mierzy zatem 432 cm długości, 176 cm szerokości i 142 cm wysokości, a rozstaw osi to 269 cm. Producent zarzeka się, że w porównaniu do poprzedniej "jedynki" z trojgiem drzwi, w nowej pasażerowie tylnej kanapy mają więcej miejsca na na nogi (+ 2 cm na wysokości kolan). Większy jest również bagażnik - zamiast 330 litrów teraz oferuje pojemność 360 litrów.

Trzydrzwiowa wersja dostanie wszystkie silniki znane z odmiany pięciodrzwiowej oraz dwie jednostki do tej pory nie oferowane pod maską bawarskiego hatchbacka. Kierowcy o lżejszej nodze, preferujący oszczędną jazdę, będą mogli wybrać wersję 114i z benzynowym, turbodoładowanym 1.6 "wykastrowanym" do 100 koni mechanicznych. Mało? Potencjał generowany przez silnik powinien w zupełności wystarczyć do komfortowej jazdy, nie tylko po mieście. A to dlatego, że moc maksymalna osiągana jest przy 4000 obr./min, a z maksymalnego momentu obrotowego równego 180 Nm można korzystać już od 1100 obr./min.

>>> BMW 1 M Coupe - test + wideo <<<

Nowe BMW serii 3 Touring | Galeria

Przy okazji debiutu odmiany trzydrzwiowej BMW pochwaliło się nowym, topowym wariantem "jedynki". M135i to produkcyjna wersja wspomnianego wcześniej prototypu z Genewy. Auto napędzane jest 3-litrowym R6 o mocy 320 KM (przy 5800 obr./min) i imponującym momencie obrotowym 450 Nm (od 1300 - 4500 obr./min). W tandemie z sześciostopniową skrzynią manualną silnik potrafi rozpędzić auto do setki w czasie 5,1 sekundy. Wynik o 0,2 sekundy lepszy można uzyskać sprzęgając motor z opcjonalnym, ośmiobiegowym automatem. Poza mocnym silnikiem, topowa odmiana modelu otrzymała też m.in. sportowe zawieszenie, skuteczniejszy układ hamulcowy, 18-calowe obręcze kół, pakiet aerodynamiczny sygnowany literką "M" oraz sportowe fotele.

Nie znamy jeszcze cen trzydrzwiowego hatchbacka z Bawarii. Mamy za to mnóstwo zdjęć auta, i w wersji "cywilnej", i na sportowo.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Wysyp nowości do BMW serii 1

BMW serii 1 od 99 900 zł

BMW - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA