Jak już wiemy wstępne plany zakładają zastosowanie pod maską europejskiego WRX-a silnika 1,6 l. z doładowaniem. Okazuje się, że amerykańscy klienci zostali potraktowani znacznie "łagodniej". Zamiast dotychczasowego motoru B4 2.5 Turbo tamtejszy WRX ma być napędzany silnikiem dwulitrowym.
Z dużym prawdopodobieństwem będzie to jednostka bazująca na wolnossącym silniku B4 2.0 znanym z Subaru BRZ i Toyoty GT-86. Na potrzeby nowego WRX będzie on oczywiście znacznie mocniejszy dzięki niemałej turbinie. Subaru ma już nawet taki silnik i go produkuje. W Japonii do sprzedaży trafił Subaru Legacy 2.0GT DIT (Direct Injection Turbo) z takim właśnie silnikiem. Rozwija on 300 KM mocy przy 5600 obr/min., 400 Nm momentu obrotowego (2000-4800 obr/min) i współpracuje ze bezstopniową skrzynią CVT. Napęd w Legacy GT przekazywany jest na obie osie (VTD-AWD) w stosunku 45:55.
Silnik o pojemności 1,6 l. jest nieco lżejszy niż dwulitrówka, ale prawdę mówiąc nie obrazilibyśmy się, gdyby silnik 2.0 DIT pojawił się W WRX-ie także po naszej stronie Atlantyku.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: