Z zewnątrz auto można rozpoznać, m.in. po zwiększonym (o 30 mm) prześwicie, ochronnych listwach na błotnikach i zderzakach, aluminiowych nakładkach na progi, 17-calowych obręczach kół ze stopów aluminium, ozdobnych listwach wokół okien, relingach a także zwyczajowych emblematach mówiących o tym, że to kombi w teren zapuścić się nie boi.
Wersja Alltrack to również bogatsze wyposażenie seryjne. W "przełajowym" Passacie można na przykład znaleźć system "Off-road Driving Programme". Po wciśnięciu guzika umieszczonego na konsoli centralnej, specjalnie zaprogramowane nastawy ABS, ESP, skrzyni biegów (DSG) i systemu Hill Descent Control (ograniczającego prędkość przy zjeżdżaniu ze wzniesienia) ułatwią wydostanie się z terenowych tarapatów.
Na liście wyposażenia seryjnego jest również sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, ESP oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy, wskaźnik ciśnienia w oponach oraz system stabilizacji przyczepy z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy. Z opcji dodatkowych wymienić można natomiast przesuwną podłogę w bagażniku, chowany hak holowniczy, panoramiczny dach (o powierzchni trzy razy większej niż w zwykłym Passacie) czy wentylowane przednie siedzenia z ogrzewaniem i funkcją masażu (fotel kierowcy).
Co ciekawe, nie wszystkie wersje przełajowego Passata wyposażone są w napęd 4x4. W podstawowej, ze 160-konnym, benzynowym 1.8 TSI pod maską, cała moc trafia na koła przednie. System 4MOTION dostępny jest jako standard w wersjach mocniejszych (2.0 TSI 210 KM i 2.0 TDI 170 KM) oraz jako opcja odmianie ze słabszym turbodieslem (2.0 140 KM). Mocniejsze silniki występują w tandemie z sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynia DSG, słabsze - sześciobiegową przekładnią ręczną.
Poniżej znajdziecie cennik "przełajowego" Passata.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen szykuje nowe "coupe" na bazie Jetty
Volkswagen Alltrack 4Motion 2.0 TDI (170 KM)