Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

Mercedes pochwalił się właśnie pierwszym w historii firmy kompaktowym vanem. Citan to również pierwszy namacalny efekt współpracy Daimlera i koncernu Renault-Nissan. Skojarzenia z Kangoo jak najbardziej uzasadnione
Mercedes Citan Mercedes pochwalił się właśnie pierwszym w historii firmy kompaktowym vanem Mercedes Citan będzie występować w trzech długościach nadwozia: 3,94 m, 4,32 m i 4,71 m i trzech odmianach: blaszany furgon, wersja osobowa lub Mixto Citan to również pierwszy namacalny efekt współpracy Daimlera i koncernu Renault-Nissan. Auto będzie występować w trzech długościach nadwozia: 3,94 m, 4,32 m i 4,71 m i trzech odmianach: jako blaszany furgon, wersja osobowa lub odmiana Mixto. Pięciomiejscowego Citana Mixto wyposażono w składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi. Model bazuje na najdłuższej wersji nadwoziowej (4,71 m). Odmiana osobowa również mieści w kabinie pięć osób i na życzenie może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie do wersji Mixto, występuje ona jednak z nadwoziem o długości 4,32 m. Zależnie od modelu, Citan występuje w trzech wersjach ładowności. Dopuszczalna masa całkowita modelu sięga 2200 kg. Co pod maską? Citana będzie można zamówić z jednym z czterech dostępnych silników. W gamie znajdują się trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni manualnej. Wersja benzynowa zostanie standardowo wyposażona w pakiet wydajnościowy Blue BlueEfficiency (opcjonalny dla wersji wysokoprężnych), zawierający funkcję Eco start/stop, system zarządzania alternatorem i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in.: system stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP rozpoznający zmiany obciążenia pojazdu, ABS, układ kontroli pod- i nadsterowności VDC, układ kontroli trakcji TCS oraz system zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR. Seryjnie auto jest też wyposażone w asystenta ruszania, automatyczne światła do jazdy dziennej, regulowaną wysokość mocowania pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Osobowy wariant Citana zawiera także poduszkę powietrzną dla pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrze.

G-klasa po liftingu. Wiecznie młoda?

Mercedes Citan będzie występować w trzech długościach nadwozia: 3,94 m, 4,32 m i 4,71 m i trzech odmianach: jako blaszany furgon, wersja osobowa lub odmiana Mixto.

Pięciomiejscowego Citana Mixto wyposażono w składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi. Model bazuje na najdłuższej wersji nadwoziowej (4,71 m). Odmiana osobowa również mieści w kabinie pięć osób i na życzenie może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie do wersji Mixto, występuje ona jednak z nadwoziem o długości 4,32 m. Zależnie od modelu, Citan występuje w trzech wersjach ładowności. Dopuszczalna masa całkowita modelu sięga 2200 kg.

Co pod maską? Citana będzie można zamówić z jednym z czterech dostępnych silników. W gamie znajdują się trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni manualnej.


Mercedes CLS AMG | Test

Wersja benzynowa zostanie standardowo wyposażona w pakiet wydajnościowy BlueEfficiency (opcjonalny dla wersji wysokoprężnych), zawierający funkcję Eco start/stop, system zarządzania alternatorem i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia.

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in.: system stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP rozpoznający zmiany obciążenia pojazdu, ABS, układ kontroli pod- i nadsterowności VDC, układ kontroli trakcji TCS oraz system zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR. Seryjnie auto jest też wyposażone w asystenta ruszania, automatyczne światła do jazdy dziennej, regulowaną wysokość mocowania pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Osobowy wariant Citana zawiera także poduszkę powietrzną dla pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes A-klasa - nowa galeria

Mercedes zniszczył mu auto, bo... było podróbką

Mercedes GL - ogłoszenia

Więcej o: