Na miejsce premiery wybrano - Chiny. To tam trafia bowiem najwięcej aut niemieckiego producenta. Nowy model jest o 20 KM mocniejszy od wersji S. 4,8 litrowy silnik V8 ma moc 420 KM przenoszoną na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów. Przyspieszenie do setki trwa 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
Ważniejsze niż dane techniczne jest jednak zachowanie SUV na drodze. Obniżone (o 24 mm) i bardziej sportowo ustawione zawieszenie połączone z systemem PASM (Porsche Active Suspension Management) ma sprawić, że GTS będzie najbardziej sportowym modelem gamy Cayenne .
Przód nadwozia model GTS przejął od Cayenne Turbo, do tego wyróżniają go jeszcze czarne listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz spojler dachowy. Polskich cen jeszcze nie ma. Na rynku niemieckim GTS kosztuje 16 tysięcy euro więcej od modelu S i 30 tys. mniej od wersji Turbo.
GTS to na pewno bardzo ciekawy model. Poprzednia generacja była najlepszą wersją Porsche Cayenne . Jesteś ciekaw jak auto wypadło w bezpośredniej konfrontacji ze swoim największym rywalem - BMW X6? Zobacz test porównawczy .
Martin Śliwa
ZOBACZ TAKŻE:
China Beijing 2012 | BMW 3 Long