Shelby Mustang: 1100 KM + Wideo

Shelby przygotował Mustanga z silnikiem o mocy 950 KM. Można nim normalnie jeździć po publicznych drogach. Jeśli ktoś potrzebuje auto torowe, Shelby podkręci go do 1100 KM
Shelby GT500 - rakieta na kołach

Mocy nigdy za wiele. Dla wielu użytkowników dróg 650 KM dostępnych w potężnym Mustangu Shelby GT500 to aż nadto, ale jeśli np. startuje się w wyścigach na 1/4 mili, to już po pierwszym wyścigu można poczuć niedosyt. Dla takich wiecznych malkontentów Shelby przygotował coś specjalnego, model 1000.

Sama nazwa sugeruje moc silnika, i chociaż żadna wersja nie ma dokładnie 1000 KM, to obie dostępne specyfikacje oscylują właśnie w tych granicach. Podstawę sprzedaży ma stanowić wersja drogowa, którą można zarejestrować i dojechać na zawody na kołach. Pod maską pracuje silnik V8 5.4 którego moc podkręcono do oszałamiających 950 KM. Aby silnik Forda podołał takiej mocy zbudowano go od nowa z użyciem m.in. wytrzymalszych tłoków, zmodyfikowaną głowicą, większą turbiną* mocniejszą sprężarką i odpowiednio wydajniejszym układem chłodzenia.

Dla tych, co przywykli wozić swoje bolidy na zawody na lawecie mogą sprawić sobie specjalną wersję Shelby 1000 S/C. Nie można jej zarejestrować, ale na torze trudno jej sprostać, gdyż moc podkręcono do 1100 KM.

Koszt takiej przyjemności nie jest mały. Stworzenie Shelby 1000 kosztuje 149 995 dolarów, Shelby 1000 S/C 154 995 dolarów. Niestety do tego trzeba doliczyć jeszcze samochód bazowy, czyli Mustanga Shelby GT500. Nowy kosztuje 54 995 dolarów.

Marcin Lewandowski

* nasz błąd, dziękujemy za zwrócenie uwagi.


ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mustang po liftingu | Galeria

Mustang Race 2012 | WIDEO

Ford Mustang - ogłoszenia