Nowy Volkswagen Passat dostanie mocarnego diesla?

W sieci pojawiły się nowe, póki co - nieoficjalne, informacje na temat przyszłej generacji Volkswagena Passata. Średniak z Wolfsburga ma między innymi otrzymać nowego topowego diesla

Tymi autami Niemcy nie chcą jeździć

Volkswagen pochwalił się niedawno platformą MQB , którą w niedalekiej przyszłości wykorzysta do budowy kilku nowych modeli. Jednym z pierwszych ma być kolejna generacja Passata. W niemieckim magazynie Autobild pojawiły się ostatnio informacje na temat kolejnego wcielenia popularnego średniaka. Auto, które na ulice wyjedzie w 2014 roku, ma być nieco większe od modelu obecnie sprzedawanego w salonach Volkswagena, a pod maskę trafią nowe warianty silników. Między innymi, podwójnie turbodoładowany diesel. Według niemieckich dziennikarzy, topowa jednostka wysokoprężna będzie oferować moc co najmniej 200 KM.

>>> Volkswagen Passat Alltrack | Galeria <<<

Chociaż obecnie, wśród bezpośrednich rywali Passata, podwójnie turbodoładowanego diesla ma tylko Insignia (2.0 195 KM), kilku innych konkurentów od dawna posiada silniki wysokoprężne mocniejsze od topowego silnika średniaka z Wolfsburga (2.0 170 KM). Citroena C5 na przykład można wyposażyć w 200-konne 2.0 albo widlastą szóstkę o pojemności 3 litrów i mocy 240 KM, Peugeota 508 w wersji GT napędza diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM, a Mondeo (również 2.2) silnik 200-konny.

>>> Volkswagen Cross Coupe <<<

Mocny diesel to nie jedyna techniczna nowinka jaka ma trafić pod maskę kolejnej generacji Passata. Wieść niesie, że niemiecki średniak dostępny będzie także w wersji hybrydowej. Benzynowa, turbodoładowana jednostka 1.4 współpracowałaby z małym silnikiem elektrycznym zasilanym z zestawu litowo-jonowych akumulatorów. Łącznie oba silniki generowałyby moc około 170 KM, a na w trybie bezemisyjnym auto mogłoby przejechać dystans 50 kilometrów.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen przegrywa z Suzuki

Volkswagen szykuje nowe "coupe" na bazie Jetty

Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.