Nowa pozycja na liście silników Giulietty to zmodyfikowany silnik 1.4, który do tej pory był bazową benzynówką tego modelu. Rozwija on 105 KM mocy przy 5 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 1 750 obr./min. wynosi 206 Nm. Dzięki temu sprint do setki zajmuje 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. I to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km.
Alfa Romeo ma już w swojej ofercie 105-konne 1.4 MultiAir. Dlaczego więc nie zdecydowała się na przeszczepienie jej z MiTo do Giulietty? Powód jest prosty - maksymalny moment obrotowy. Wolnossąca jednostka MultiAir dostarcza tylko 130 Nm i nie byłaby w stanie w zadowalającym tempie rozpędzać Giulietty. Ważącej niewiele ponad 1 000 kg MiTo to wystarcza. Nowy silnik sprzężono z sześciostopniową skrzynią manualną i wyposażono w system Start/Stop.
Kiedy Alfa Romeo Giulietta z nowym silnikiem trafi do salonów? Ile będzie kosztowała? Tego jeszcze nie wiemy.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: