Alfa Romeo Giulietta z nowym silnikiem

Do niedawna podstawowym silnikiem benzynowym w gamie Alfa Romeo Giulietty był czterocylindrowiec o pojemności 1.4 litra i mocy 120 KM. Już wkrótce się to zmieni, bo Włosi dołączają do oferty Giulietty jednostkę 105-konną
Alfa Romeo Giulietta z nowym silnikiem Włosi wkrótce udostępnią kolejny wariant silnika w swoim modelu Alfa Romeo Gulietta będzie dostępna w wariancie ze zmodyfikowanym silnikiem 1.4, rozwijającym moc 105 KM przy 5000 obr./min. Do niedawna podstawowym silnikiem benzynowym w gamie Alfa Romeo Giulietty był czterocylindrowiec o pojemności 1.4 litra i mocy 120 KM. Już wkrótce się to zmieni. Nowa pozycja na liście silników Giulietty to zmodyfikowany silnik 1.4, który do tej pory był bazową benzynówką tego modelu. Rozwija on 105 KM mocy przy 5 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 1 750 obr./min. wynosi 206 Nm. Dzięki temu sprint do setki zajmuje 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. I to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. Alfa Romeo ma już w swojej ofercie 105-konne 1.4 MultiAir. Dlaczego więc nie zdecydowała się na przeszczepienie jej z MiTo do Giulietty? Powód jest prosty - maksymalny moment obrotowy. Wolnossąca jednostka MultiAir dostarcza tylko 130 Nm i nie byłaby w stanie w zadowalającym tempie rozpędzać Giulietty. Ważącej niewiele ponad 1 000 kg MiTo to wystarcza. Nowy silnik sprzężono z sześciostopniową skrzynią manualną i wyposażono w system Start/Stop. Kiedy Alfa Romeo Giulietta z nowym silnikiem trafi do salonów? Ile będzie kosztowała? Tego jeszcze nie wiemy.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo Giulietta QV - test

Nowa pozycja na liście silników Giulietty to zmodyfikowany silnik 1.4, który do tej pory był bazową benzynówką tego modelu. Rozwija on 105 KM mocy przy 5 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 1 750 obr./min. wynosi 206 Nm. Dzięki temu sprint do setki zajmuje 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. I to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km.

Alfa Romeo ma już w swojej ofercie 105-konne 1.4 MultiAir. Dlaczego więc nie zdecydowała się na przeszczepienie jej z MiTo do Giulietty? Powód jest prosty - maksymalny moment obrotowy. Wolnossąca jednostka MultiAir dostarcza tylko 130 Nm i nie byłaby w stanie w zadowalającym tempie rozpędzać Giulietty. Ważącej niewiele ponad 1 000 kg MiTo to wystarcza. Nowy silnik sprzężono z sześciostopniową skrzynią manualną i wyposażono w system Start/Stop.

Kiedy Alfa Romeo Giulietta z nowym silnikiem trafi do salonów? Ile będzie kosztowała? Tego jeszcze nie wiemy.

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo szykuje nowego Spidera

Plany Alfy Romeo

Alfa Romeo Giulietta - ogłoszenia