Citroen C5 zastąpił udaną i lubianą Xantię. Nadmuchane nadwozie nie każdemu przypadło do gustu, ale dzięki temu w środku jest sporo miejsca. Decydując się na wersję kombi otrzymujemy naprawdę pakowne i wygodne auto. Największą zaletą pierwszej generacji C5 jest hydropneumatyczne zawieszenie trzeciej generacji, które sprawia, że nierówności dróg stają się problemem innych.
Problemy może sprawiać elektronika. Citroen C5 to obok Peugeota 307 pierwszy samochód koncernu PSA z nowym komputerem BSI sterującym wszystkimi urządzeniami na pokładzie samochodu. Dopracowanie go zajęło kilka lat.
Renault Laguna drugiej generacji została ciepło przyjęta przez rynek. Powodem była pierwsza generacja Laguny, która okazała się trwałym i całkiem niezawodnym autem, jak też dobre wyniki w testach Euro NCAP. Niestety opowieści o usterkowości drugiej Laguny przeszły już do legendy i mocno nadszarpnęły reputację marki. Jeśli mimo to zdecydujemy się na Lagunę II, będziemy cieszyć się ładnym, pojemnym i bardzo wygodnym autem.
Uważać trzeba przede wszystkim na silniki dCi, w których turbosprężarki są wyjątkowo mało trwałe (50-60 tys. km). Zakup oszczędnej teoretycznie wersji może się więc nie opłacać. Kapryśna jest też elektronika, po raz pierwszy tak rozbudowana w samochodzie marki Renault.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Zapraszamy do sondażu poniżej.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Pojedynek używanych | Chevrolet Lacetti vs Kia Ceed