Nowy Ford Kuga

Już po czterech latach produkcji Ford zaprezentował zupełnie nową, drugą generację modelu Kuga, który w przyszłości oferowany będzie na wszystkich rynkach
Nowy Ford Kuga Już po czterech latach produkcji Ford zaprezentował zupełnie nową, drugą generację modelu Kuga Pod czterech latach od produkcji pierwowzoru Ford zaprezentował drugą generację modelu Kuga. W USA auto będzie sprzedawane pod nazwą Escape Nowa strategia Forda nosi imię "One Ford". Chodzi o to, żeby z każdego niemal Forda zrobić model światowy. Powód? Oszczędności. Różne modele w Europie i USA to większe koszty a na te Ford nie chce sobie pozwolić. Jedyne urozmaicenie to inne nazwy modeli. Kuga w Europie pozostanie Kugą , w USA nazywać się będzie Escape. Nowy Ford, zbudowany na płycie podłogowej Focusa, otrzyma wiele użytecznych detali, jak np. sensor automatycznego otwierania tylnej klapy. Wystarczy ruszyć nogą pod tylnym zderzakiem i klapa bagażnika sama wędruje w górę. Do tego dostępne będą wszystkie systemy oferowane w Focusie - od monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach czy montowania kamery do rozpoznawania znaków drogowych i wyświetlania ich na desce rozdzielczej. Ford zamontował po raz pierwszy systemy Sync i MyFord. To nośnik danych i system komunikacji, który można sterować się za pomocą głosu. Do nawigacji mówisz po prostu cel swojej podróży, a do telefonu osobę z którą chcesz rozmawiać. Większa o około 10 cm Kuga w bagażniku pomieści o 82 litry więcej niż do tej pory. 410 litrów może i tak nie jest imponującą wartością, ale wrażenie robi tylna kanapa, składająca się po wciśnięciu jednego guzika. Żadnych niespodzianek pod maską. Podczas premiery pod koniec 2012 roku Kuga otrzyma 2 litrowego diesla o mocy 140 albo 163 KM z opcjonalną skrzynią o podwójnym sprzęgle Powershift. Jednostka benzynowa to 1,6-litrowy EcoBoost (175 KM) łączący technologie wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania. System napędu na cztery koła będzie elektronicznie sterowany. Ford nazywa ten system "Torque Vectoring".

Nowa strategia Forda nosi imię "One Ford". Chodzi o to żeby z każdego niemal Forda zrobić model światowy. Powód? Oszczędności. Różne modele w Europie i USA to większe koszty a na te Ford nie chce sobie pozwolić. Jedyne urozmaicenie to inne nazwy modeli. Kuga w Europie pozostanie Kugą , w USA nazywać się będzie Escape.

Ford EcoBoost
Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

Nowy Ford, zbudowany na płycie podłogowej Focusa otrzyma wiele użytecznych detali jak np. sensor automatycznego otwierania tylnej klapy. Wystarczy ruszyć nogą pod tylnym zderzakiem i klapa bagażnika sama wędruje w górę. Do tego dostępne będą wszystkie systemy oferowane w Focusie od monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach czy montowania kamery do rozpoznawania znaków drogowych i wyświetlania ich na desce rozdzielczej. Ford zamontował po raz pierwszy systemy Sync i MyFord. To nośnik danych i system komunikacji, który można sterować się za pomocą głosu. Do nawigacji mówisz po prostu cel swojej podróży a do telefonu osobę z którą chcesz rozmawiać.

Większa o około 10 cm Kuga w bagażniku pomieści się o 82 litry niż do tej pory. 410 litrów może i tak nie jest imponującą wartością, ale wrażenie robi tylna kanapa składająca się po wciśnięciu jednego guzika.

Żadnych niespodzianek pod maską. Podczas premiery pod koniec 2012 roku Kuga otrzyma znany 2 litrowego diesla o mocy 140 albo 163 KM z opcjonalną skrzynią o podwójnym sprzęgle Powershift. Jednostka benzynowa to 1,6 litrowy EcoBoost (175 KM) łączący technologie wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania. System napędu na cztery koła będzie elektronicznie sterowany. Ford nazywa ten system "Torque Vectoring".

Martin Śliwa

ZOBACZ TAKŻE:

Ford B-Max w wersji studyjnej | Galeria

Ford Focus RS AD 2015

Ford Kuga - ogłoszenia

Więcej o: