Zmiany w regulaminie F1

Co roku w F1 pojawiają się zmiany w regulaminie, które raczej utrudniają niż ułatwiają życie zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata. Przyjrzymy się co nowego czeka nas w tym sezonie

Nosy bolidów - zostały obniżone do 550 mm ponad płaszczyznę odniesienia (z 625 mm). Wszystko po to żeby uzyskać taką konstrukcję nosa żeby jego elementy znajdowały się poniżej bocznych krawędzi kabiny. Ma to szczególne znaczenie np. podczas wypadku i uderzenia z boku bolidu. Przez nowy nos bolid Ferrari został ochrzczony przez prasę najbrzydszym bolidem wszech czasów.

Koniec dmuchanych dyfuzorów - żeby uniknąć wpływu gazów wydechowych na aerodynamikę bolidu zakazano używania dmuchanych dyfuzorów.

Safety car - bolidy zdublowane podczas wjechania na tor samochodu bezpieczeństwa będą musiały powrócić na "swoje" okrążenie i zajęcie miejsca na końcu stawki. W ten sposób unika się niebezpiecznego zamieszania spowodowanego przez wolniejsze bolidy, które przez przerwę w wyścigu znalazły się na czele stawki.

Opony - wszystkie komplety opon przeznaczone dla danego kierowcy będą mogły być użyte już pierwszego dnia treningu. W poprzednim sezonie pierwszego dnia zawodnicy mogli korzystać wyłącznie z trzech wybranych kompletów. Opony będą miały swoje kolorowe paski: czerwony - bardzo miękka mieszanka, żółty - miękka mieszanka, srebrny - twarda mieszanka, zielony - średnia mieszanka, niebieski - deszczowe.

Hel - był stosowany przez część zespołów w pistoletach pneumatycznych mechaników przykręcających koła. Gaz ten był w stanie przyśpieszyć pracę pistoletów. W tym sezonie jego stosowanie zostało zakazane.

Układ wydechowy - końcówka układu wydechowego musi być wyprowadzona w górnej części nadwozia pod szczegółowo określonym kątem. Dokładnie została też określona średnica końcówki. wydechu. Zakazuje się stosowania "dmuchania" dyfuzorów. Sprawi to, że siła docisku wytwarzana przez układ wydechowy w tym sezonie będzie sporo mniejsza niż rok temu.

Czas trwania wyścigu - maksymalnie bolidy mogą ścigać się przez 4 godziny. Ta regulacja wchodzi po to żeby uniknąć sytuacji, w której podczas zawieszenie wyścigu mogłoby teoretycznie przedłużyć go nawet do 8 godzin.

Obrona linii - kierowcy nie będą mogli powrócić na linię wyścigową, po tym, gdy z niej zjadą, aby jej obronić. W sumie to może być  najciekawsza zmiana w regulaminie. Zobaczymy jak będzie wyglądać obrona pozycji. Do tej pory można było raz zmienić tor jazdy i powrócić na linię wyścigową. Według nowej zasady powinno łatwiej wyprzedzać i trudniej obronić pozycję.

Kalendarz startów F1 w sezonie 2012

18 marca Grand Prix Australii 25 marca Grand Prix Malezji 15 kwietnia Grand Prix Chin 22 kwietnia Grand Prix Bahrajnu 13 maja Grand Prix Hiszpanii 27 maja Grand Prix Monako 10 czerwca Grand Prix Kanady 24 czerwca Grand Prix Europy 8 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii 22 lipca Grand Prix Niemiec 29 lipca Grand Prix Węgier 2 września Grand Prix Belgii 9 września Grand Prix Włoch 23 września Grand Prix Singapuru 7 października Grand Prix Japonii 14 października Grand Prix Korei 28 października Grand Prix Indii 4 listopada Grand Prix Abu Zabi 18 listopada Grand Prix Stanów Zjednoczonych 25 listopada Grand Prix Brazylii

Martin Śliwa

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2012 | Najpiękniejsze hostessy

W USA Toyota wzywa do serwisów 681,5 tys. aut

Renault Clio - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.