Nissan to specjalista światowej sławy jeśli chodzi o samochody terenowe, ale także SUV-y, czy crossovery. Przywieziony do Genewy prototyp Hi-Cross to nowocześnie zaprojektowany siedmiomiejscowy SUV. Auto w dużej mierze zbliżone jest do wersji produkcyjnej, chociaż w środku znajdziemy rozwiązania stosowane tylko w autach koncepcyjnych.
Nissan Hi-Cross mierzy 466 cm długości, 185 cm szerokości, 167 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 278 cm. Jeśli zestawimy to z obecną linią modelową oferowaną w Europie, to wsystko wskazuje, że Hi-Cross zwiastuje następcę popularnego X-Traila. Wymiary zewnętrzne są zbliżone, ale zwraca uwagę dużo większy rozstaw osi (X-Trail: 263 cm).
Jeśli Hi-Cross naprawdę ma zastąpić X-Traila, to mamy do czynienia z rewolucją stylistyczną tego modelu. Zamiast ostrych krawędzi obydwu generacji i ogromnych wyłupiastych reflektorów Nissan proponuje stylistykę zbliżoną do pozostałych swioch modeli.
Ciekawym rozwiązaniem jest "wkomponowanie" trzeciego rzędu foteli w taki sposób, że rozłożone sprawiają wrażenie stałego elementu wnętrza, a nie dostawionych w ostatniej chwili "taborecików" dla niespodziewanych gości.
Nissan mocno promuje napędy elektryczne, ale pod maską Hi-Crossa umieszczono kompromisowe rozwiązanie. Niewielki jak na tak duże auto dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa połączony z przekładnią XTRONIC (CVT) współpracuje z silnikiem elektrycznym. Jest to nowa generacja systemu HEV dostosowana do napędu obu osi.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Genewa 2012 | Mitsubishi Outlander