Volkswagen Passat | Karta wozu
Producent: Volkswagen
Miejsce produkcji: Niemcy
Okres produkcji: 2010r. -
Generacja: 7
Rankingi
DEKRA: dobryEuro NCAP:

Thatcham*:

Konkurencja
Ford Mondeo, Toyota Avensis, Opel Insignia
Ogłoszenia
Volkswagen Passat - Autotrader.pl
Rynek
Historia Passata jest niezwykle długa i bogata. Ta nazwa w koncernie Volkswagena pojawiła się po raz pierwszy w 1973 r. Kolejne generacje modelu wprowadzano w 1980, 1988, 1993, 1996, 2005 i 2010 r. Obecnie na rynku dostępna jest siódma generacja Passata, w wersjach nadwoziowych sedan 4d i kombi 5d, w dużej mierze bazująca na poprzedniku. Zupełnie nowego Volkswagena klasy średniej, zaprojektowanego na zupełnie innej płycie podłogowej można się spodziewać w 2014 r.
1973 - pierwsza generacja
1980 - druga generacja
1988 - trzecia generacja
1993 - czwarta generacja
1996 - piąta generacja
2005 - szósta generacja
2010 - siódma generacja
2014 - ósma generacja (plany)
Technika
Mocną stroną obecnego Passata są elektroniczne systemy, wspomagające bezpieczeństwo i podnoszące komfort jazdy. Jeden z najważniejszych to układ ACC utrzymujący automatycznie odstęp od poprzedzającego pojazdu w mieście (do 30 km/h). Jeśli odległość między pojazdami robi się zbyt mała samochód zaczyna hamować bez udziału kierowcy. Z kolei automatyczne światła pozwalają na stałe włączyć reflektory drogowe, bowiem w razie potrzeby system automatycznie włączy światła mijania. Rozpoznawanie sutuacji na drodze odbywa się w oparciu o dane ze specjalnej kamery. Passat ma również automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, poprawiającą trakcję w zakrętach, system Lane Assist, sygnalizujący niezamierzoną zmianę pasa ruchu, system Side Assist, ostrzegający diodami w lusterkach bocznych przez pojazdami nadjeżdżającymi z boku, system Park Assist II umożliwiający automatyczne parkowanie oraz system nawigacji rozpoznający znaki drogowe. W Passacie znajdziemy również bi-ksenonowe reflektory oraz szyby boczne z izolacją akustyczną. Klimatyzowane fotele przednie mogą mieć funkcję masażu. Prawdziwym festiwalem technicznej nowoczesności są silniki Passata. Mają bezpośredni wtrysk benzyny, doładowanie (także podwójne), zaawansowane systemy dopalania spalin. Przykładem nowoczesnej technologii są również zautomatyzowane, dwusprzęgłowe przekładnie DSG w wersjach sześcio- lub siedmiobiegowej.
Bezpieczeństwo
Volkswagena Passat poddano niezależnym testom Euro NCAP kilkukrotnie, ostatnio w 2010 r. Do badań skierowano wówczas wersję 1.9 TDI Trendline o masie 1447 kg, wyposażoną w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz napinacze i ograniczniki naprężenia pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach. Samochód uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek, wykazując 91% ochrony dla osób dorosłych, 77% ochrony dla dzieci i 54% dla pieszych. Ogólny wskaźnik bezpieczeństwa wyniósł 71%.
Zabezpieczenia
Najnowszy Volkswagen Passat w testach organizacji Thatcham otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w kategorii ochrony przed kradzieżą samochodu (Theft of) i notę czterech gwiazdek na pięć możliwych w kategorii ochrony rzeczy przed kradzieżą z samochodu (Theft from).
Thatcham theft of *****
Thatcham theft from ****
Awaryjność
Najnowszy model Passata nie jest jeszcze notowany w raportach awaryjności.
Eksploatacja
Passat to samochód bardzo nowoczesny, dlatego od strony technicznej trudno mu cokolwiek zarzucić. Zarówno pod względem precyzji prowadzenia jak sprawności silników prezentuje wysoki poziom i należy do czołówki klasy średniej. Ten model Volkswagena jest wyraźnie zorientowany na wysoki komfort jazdy, co procentuje na naszych kiepskiej jakości drogach. Jazda Passatem sprawia przyjemność, także z uwagi na znakomite wykończenie i wyciszenie funkcjonalnego i przestronnego wnętrza. Dodatkowy plus stanowi bogate wyposażenie, zarówno standardowe jak i opcjonalne. Ogromna liczba elementów sprzyjająca ochronie jadących przed skutkami kolizji lub wypadku daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Za największą wadę Passata trzeba uznać zbyt zachowawczą stylizację, nudną i nijaką w porównaniu z poprzednikiem.
Silniki
Wersja silnikowa |
Poj skok (cm3) |
Moc maks (KM/ obr/min) |
Maks moment obr (Nm/ obr/min) |
Prędkość maks (km/h) |
Przyśp 0-100 km/h (s) |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) |
Silniki benzy- Nowe |
||||||
1.4 TSI |
1390 |
122/5000 |
200/1500-4000 |
203 |
10,3 |
6,3 |
1.8 TSI |
1798 |
160/5000-6200 |
250/1500-4200 |
220 |
8,5 |
6,9 |
2.0 TSI |
1984 |
210/5300-6200 |
280/1700-5200 |
238 |
7,6(!) |
7,2 |
Silniki Wysoko- Prężne |
||||||
1.6 TDI CR DPF |
1598 |
105/4400 |
250/1500-2500 |
195 |
12,2 |
4,3 |
2.0 TDI CR DPF |
1968 |
140/4200 |
320/1750-2500 |
211 |
9,8 |
4,6(!) |
2.0 TDI CR DPF |
1968 |
170/4200 |
350/1750-2500 |
227 |
8,6 |
4,6(!) |
Kolor czerwony - wartości mierne
Kolor niebieski - wartości przeciętne
Kolor zielony - wartości godne uwagi
(!) - rewelacja
Ekologia
W Passacie ukłon w stronę środowiska naturalnego stanowi technologia BlueMotion. Jest ona standardem we wszystkich turbodieslach. Dostępna jest również w jednej z odmian silnika benzynowego 1.4 TSI (122 KM). Zasadniczymi elementami technologii BlueMotion są system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Start-Stop oraz system rekuperacji, umożliwiający odzysk energii podczas hamowania. Rekuperacja nie jest zastosowana w silniku 1.4 TSI (122 KM).
Wyposażenie standardowe
Wersja/ Wyposażenie |
Trendline |
Comfortline |
Highline |
Poduszki powietrzne czołowe |
TAK |
TAK |
TAK |
Poduszki powietrzne boczne |
TAK |
TAK |
TAK |
Poduszka powietrzna kolanowa |
- |
- |
- |
Kurtyny powietrzne |
TAK |
TAK |
TAK |
Aktywne zagłówki |
- |
- |
- |
ESP |
TAK |
TAK |
TAK |
Klimatyzacja manualna |
- |
- |
- |
Klimatyzacja automatyczna |
TAK |
TAK |
TAK |
Wspomaganie kierownicy |
TAK |
TAK |
TAK |
Reflektory ksenonowe |
- |
- |
- |
Reflektory Doświetlające zakręty |
- |
- |
TAK |
Tempomat |
- |
- |
- |
System start-stop (w wersjach BlueMotion) |
TAK |
TAK |
TAK |
Radio |
TAK |
TAK |
TAK |
CD |
TAK |
TAK |
TAK |
MP3 |
TAK |
TAK |
TAK |
Elektryczne szyby przód |
TAK |
TAK |
TAK |
Elektryczne szyby tył |
TAK |
TAK |
TAK |
Elektryczna regulacja lusterek |
TAK |
TAK |
TAK |
Gwarancje
Gwarancja mechaniczna - 2 lata
Gwarancja na lakier - 3 lata
Gwarancja perforacyjna - 12 lat
Assistance - 2 lata
Co kupić?
Najtańsza wersja: VW Passat 1.4 TSI Trendline 4d - 87 090 zł
Konkurenci (sedany 4d):

Nowy Volkswagen CC | Galeria
- Chevrolet Cruze 1.6 (124 KM) - 60 490 zł
- Peugeot 508 1.6 (120 KM) - 77 600 zł
- Hyundai i40 1.6 (135 KM) - 79 900 zł
- Citroen C5 1.6 (120 KM) - 79 900 zł
- Ford Mondeo 1.6 (120 KM) - 80 800 zł
- Kia Optima 2.0 (170 KM) - 82 900 zł
- Toyota Avensis 1.6 (132 KM) - 82 900 zł
- Opel Insignia 1.6 (115 KM) - 85 900 zł
- Mazda 6 2.0 (155 KM) - 88 300 zł
- Seat Exeo 1.8 (160 KM) - 90 990 zł
- Honda Accord 2.0 (156 KM) - 100 400 zł
- Suzuki Kizashi 2.4 (178 KM) - 114 900 zł
Nasze typy
Wersja ekonomiczna - VW Passat 1.4 TSI Trendline - 87 890 zł
W przypadku Passata śmiało można sięgnąć po najtańszą wersję. Ma niezłe wyposażenie, dobre osiągi, niskie zużycie paliwa. Niech nikogo nie zraża mała pojemność silnika. Technika zwana "downsizingiem" czyni cuda. Centymetrów sześciennych nie za wiele, koni mechanicznych wystarczająco dużo. Przynajmniej tyle, by nie być maruderem podczas codziennej eksploatacji.
Wersja marzeń - VW Passat 2.0 TSI Highline - 131 390 zł
Najmocniejszy z benzynowców jest bezkonkurencyjny pod względem osiągów. I właśnie dlatego warto go mieć, jeśli pozwala na to portfel. Przyśpieszenie do "setki" poniżej ośmiu sekund to naprawdę coś godnego uwagi. A pod maską ciszej niż przy turbodieslu. Zresztą 2.0 TSI jest tańszy od najmocniejszej wersji wysokoprężnej. To jeszcze jeden jego atut.
Dariusz Dobosz
ZOBACZ TAKŻE:
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (36)
- OT - zadania dla Bidena (53)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (29)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (55)