Taksówki przyszłości w stolicy

700 nowych Fordów Mondeo wyposażonych w instalację elektryczną pojawi się do końca roku na ulicach Warszawy. Klient wybierze zapach ich wnętrza, muzykę, skorzysta z internetu i pozna cenę przejazdu przed zajęciem miejsca w taksówce

Samochody korporacji Eco-Taxi już w kwietniu wyjadą na ulice Warszawy. Początkowo po stolicy będzie jeździło 115 Fordów Mondeo z czego 15 będzie napędzanych prądem. W dalszej fazie rozwoju (pod koniec roku) w skład floty wejdzie w sumie 1 000 samochodów. 700 z nich z napędem elektrycznym. Oprócz nowatorskiego napędu samochody będą oferowały szereg niespotykanych dotąd rozwiązań, mających uprzyjemnić podróż klientom.

Przed zajęciem miejsca w taksówce pasażer wybierze zapach wnętrza, dostanie informację o kosztach podróży, dobierze odpowiednią dla siebie muzykę. Wszystkie taksówki Eco-Taxi zostaną wyposażone w urządzenia z ekranem dotykowym, dzięki którym klient skorzysta z internetu i weźmie udział w wideokonferencji. Rodzice, których pociechy same będą podróżowały taksówkami, przez internet sprawdzą miejsce, w którym aktualnie znajduje się samochód i będą mogli podglądać swoje dzieci na ekranie swojego komputera/telefonu.

Ford Focus z nowym silnikiem

Rola kierowców ograniczy się wyłącznie do prowadzenia samochodu. To komputer oceni, która taksówka ma podjechać po konkretnego klienta, jaka trasa będzie najkorzystniejsza, a ponadto zadba o komfort podróży. Styl jazdy kierowcy będzie monitorowany, a po zakończeniu podróży klient oceni poziom usługi. Kierowcy, z których usług pasażerowie będą najbardziej zadowoleni będą nagradzani przez swojego pracodawcę.

Komputer nie tylko zadba o pasażerów, ale również o kierowców. Poinformuje ich o rozładowujących się bateriach, wyznaczy trasę dojazdu do stacji doładowującej, powie, kiedy samochód będzie musiał być umyty, a nawet poinformuje serwis o ewentualnych usterkach. Kierowca, który odwiedzi mechanika nie będzie musiał czekać na obsługę. Eco-Taxi porównuje ten system do pit-stopu - kierowca przyjeżdża, a niezbędne do naprawy części już na niego czekają.

Tak nowatorski system wiąże się z wysokimi cenami jego obsługi, ale przedstawiciele Eco-Taxi zapewniają, że stawka za kilometr będzie niższa o 20 groszy od tej, którą oferują najdroższe korporacje.

Eco-TaxiEco-Taxi Eco-Taxi

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Ford w USA

Jak powinien brzmieć elektryczny Focus?

Ford Focus - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.