Ford Focus z nowym silnikiem

W europejskich salonach Forda, można już zamawiać kompakt z nowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra. Ford chwali się, że jest to najbardziej ekonomiczny model z silnikiem benzynowym w historii firmy
Ford Focus z nowym silnikiem Mały, bardzo oszczędny i z wysoką mocą W salonach Forda, można już zamawiać kompakt Focusa z nowym, trzycylindrowym silnikiem o poj. 1 l. Filigranowe jednostki generują moc 100 lub 125 KM W europejskich salonach Forda, można już zamawiać kompakt z nowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra. Ford chwali się, że jest to najbardziej ekonomiczny model z silnikiem benzynowym w historii firmy. Są tak małe, że postawione na ziemi zajmują powierzchnię mniejszą niż kartka A4. Jak to możliwe, że potrafią napędzać kompaktowe auto? Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz turbodoładowaniu, filigranowe jednostki Forda generują moc 100 albo 125 KM. Są również w stanie wygenerować całkiem duży wysoki moment obrotowy - 170 Nm, dostępny w zakresie od 1400 do 4500 obrotów na minutę Przede wszystkim jednak, nowy trzycylindrowiec ma być oszczędny. Ford zarzeka się, że średnie zużycie paliwa dla wersji 100-konnej to 4,8 l/100 km (emisja CO2 - 109 g/km). Mocniejsza odmiana silnika potrzebuje średnio o 0,2 l/100 km więcej (emisja CO2 - 114 g/km). Dziś, trzycylindrowe 1.0 dostępne jest w Focusie. W przyszłości trafi także m.in. do C-Maxa i nowego Forda B-Max.

Nowe zdjęcie Forda B-Maxa

Są tak małe, że postawione na ziemi zajmują powierzchnię mniejszą niż kartka A4. Jak to możliwe, że potrafią napędzać kompaktowe auto? Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz turbodoładowaniu, filigranowe jednostki Forda generują moc 100 albo 125 koni mechanicznych. Są również w stanie wygenerować całkiem duży wysoki moment obrotowy - 170 Nm, dostępny w zakresie od 1400 do 4500 obrotów na minutę.

Przede wszystkim jednak, nowy trzycylindrowiec ma być oszczędny. Ford zarzeka się, że średnie zużycie paliwa dla wersji 100-konnej to 4,8 l/100 km (emisja CO2 - 109 g/km). Mocniejsza odmiana silnika potrzebuje średnio o 0,2 l/100 km więcej (emisja CO2 - 114 g/km).

Skonstruowanie tak małego i tak bardzo oszczędnego silnika, który mimo to dysponuje tak wysoką mocą i zapewnia tyle radości z prowadzenia w samochodzie wielkości Forda Focus jeszcze kilka lat temu nie byłoby możliwe - podkreśla Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe

Ford Focus, 1.0 EcoBoost 100 KM

Ford Focus, 1.0 EcoBoost 125 KM

Dziś, trzycylindrowe 1.0 dostępne jest w Focusie. W przyszłości trafi także m.in. do C-Maxa i nowego Forda B-Max.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Focus TDCi | Pierwsza jazda

Jak powinien brzmieć elektryczny Focus?

Ford Focus - ogłoszenia

Więcej o: