Nowa odsłona Porsche Boxstera

Odświeżone, aluminiowe nadwozie, mocniejsze silniki i zmodyfikowane zawieszenie. Na niespełna dwa miesiące przed oficjalną premierą, Porsche pokazuje światu nową generację Boxstera

Firma ze Stuttgartu chwali się, że jeszcze nigdy w historii Boxstera, modyfikacje związane z wprowadzeniem kolejnej generacji modelu nie były tak znaczące. Otwarte Porsche otrzymało zupełnie nowe, agresywniej nakreślone nadwozie, które teraz w całości wykonane jest z aluminium. Z zewnątrz auto można rozpoznać m.in. po przeprojektowanym przednim zderzaku z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, nowych reflektorach, głębokich przetłoczeniach w drzwiach i tylnych nadkolach oraz przykuwającej wzrok krawędzi, biegnącej niemal przez całą szerokość samochodu, która pełni rolę tylnego spojlera.

Chociaż Porsche nie podało szczegółowych wymiarów nowego Boxstera (981) wiadomo, że - w porównaniu do poprzednika - auto ma większy rozstaw osi oraz szerzej rozstawione koła. Dzięki temu, wnętrze (z konsolą centralną wzorowaną na Carrerze GT) ma być odczuwalnie bardziej przestronne.

Nowa generacja otwartego Porsche występować będzie w dwóch, dobrze znanych, wariantach: Boxster i Boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser, wyposażonymi w bezpośredni wtrysk paliwa. Podstawowa jednostka o pojemności 2,7 litra rozwija moc 265 KM, czyli o 10 koni mechanicznych więcej, niż w obecnym silniku 2.9. Mocniejszy motor - podobnie jak w przypadku odchodzącego modelu - ma pojemność 3,4 litra, ale dopieszczony przez inżynierów produkuje 5 KM mechanicznych więcej. Standardowo, auta będą oferowane z sześciostopniową skrzynią manualną. Alternatywą będzie dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Większa moc i niższa masa auta to gwarancja lepszych osiągów. Boxster (PDK) przyspiesza do setki w czasie 5,7 sekundy, podczas gdy Boxster S (PDK) potrzebuje na to dokładnie 5 sekund. Co ciekawe, dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania oraz układowi Start/Stop, nowa generacja modelu jest oszczędniejsza. Producent zapewnia, że zużycie paliwa jest mniejsze średnio o 15 procent. Dla Boxstera wynosi 7,7 l/100 km, Boxster S na przejechanie 100 km potrzebuje 8 litrów benzyny.

Nowy Boxster zadebiutuje w marcu, podczas targów w Genewie, a do sprzedaży trafi w połowie kwietnia. W Polsce, podstawowa cena auta wyniesie 57 650 euro za Boxstera i 70 375 euro za Boxstera S.

Porsche Boxster

Porsche Boxster

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Porsche 911 Cabrio

Porsche Panamera GTS

Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA