Audi A6 Allroad Quattro po raz trzeci

Nowe Audi A6 zadebiutowało w marcu 2011 roku. W maju poznaliśmy wygląd wersji Avant. Teraz przyszła kolej na kombiaka, który nie boi się zjechać z utwardzonych szlaków

AMC Eagle Station WagonAMC Eagle Station Wagon fot. AMC Prekursorem terenowych kombi 4x4 był AMC Eagle (1979-1987)

Pierwsza generacja A6 Allroad Quattro pojawiła się w 1999 roku (C5). Była to uterenowiona wersja A6 Avant Quattro oferowana z podniesionym zawieszeniem i mocniejszymi silnikami. Pomysł nie był nowy, wcześniej na rynku pojawił się Subaru Outback (1995) i Volvo V70 XC (XrossCountry - 1998), ale okazał się sukcesem. Dlatego w 2006 roku Audi pokazało kolejną generację Allroada, a dziś prezentuje trzecią już generację.

W stosunku do A6 Avant nowy Allroad jest minimalnie dłuższy (4,94 m) i szerszy (1,90 m). Wynika to z zastosowania ochronnych plastikowych nakładek na błotniki i zderzaków o zmienionym kształcie. Wyraźna różnica jest w wysokości obu aut. Allroad nie wygląda na wysokie auto, ale jest wyższy od Avanta aż o 6 cm (1,47 m).

O wygląd, oprócz chromowanych wstawek w zderzakach, na progach i na relingach, dbają potężne 18-calowe koła. W opcji będzie można zamówić obręcze 19" i 20".

Także wnętrze minimalnie różni się od Avanta. W Allroad można będzie zamówić wnętrze w nowej kolorystyce Santos Brown. W opcji znajduje się też pakiet aluminiowych.

Duże rozmiary auta wcale nie muszą oznaczać większej masy. W stosunku do poprzednika Allroad stracił ok. 70 kg, co zawdzięcza zastosowaniu stopów aluminium (ok. 20%) w konstrukcji nadwozia. Dzięki temu osiągi są lepsze, a zużycie paliwa spadło.

Audi A6 Allroad zawsze miało jedynie mocne silniki do wyboru. Tak jest i tym razem. Klient będzie mógł wybrać pomiędzy jednym silnikiem benzynowym i jednym Dieslem w trzech wersjach mocy.

TEST: Audi A6 3.0 TDI Quattro

Silnik benzynowy TFSI ma 3 litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie (kompresor). Moc osiągana przez tę jednostkę to 310 KM, a moment obrotowy wynosi 440 Nm. Te liczby zapewniają więcej niż przyzwoite osiągi auta. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,9 s a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić wg Audi zalewie 8,9 l/100 km.

Zwolennicy silników wysokoprężnych "skazani" są na silnik 3.0 TDI, ale oferowany w aż trzech wersjach mocy. Najsłabsza ma 204 KM i 450 Nm, mocniejsza 245 KM i 580 Nm, a trzecia aż 313 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 8-biegowym automatem. Najmocniejszy Allroad to prawdziwa rakieta, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje autu zaledwie 5,6 s.

Audi nic nie wspomina o prezentacji publicznej, ale można przypuszczać, że Allroad będzie wystawiony podczas salonu w Genewie. W europejskich salonach auto pojawi się na wiosnę z ceną zaczynającą się od 54 600 euro za wersję 3.0 TDI (204 KM). W Polsce auto zadebiutuje w kwietniu.

Zobacz galerię 40 zdjęć nowego Audi A6 Allroad Quattro .

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Najszybsze TT RS w Polsce?

Audi szykuje zmiany w R8

Audi A4 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA