Pierwsze miejsce w Polsce oznacza sprzedaż aż 37 977 nowych samochodów tej marki. Niemal połowa z tego to Octavie.
Przy 10-procentowym spadku całego rynku czeskiej marce, jako jedynej z czołowej ósemki, udało się zanotować wzrosty (0,51% w stosunku do 2010). Co więcej od 33 miesięcy Skoda pozostaje liderem miesięcznych zestawień sprzedaży. I choć na sukces składają się zarówno auta sprzedane osobom prywatnym, jak i przedsiębiorcom, to w żaden sposób nie umniejsza to skali dominacji Skody.
W związku z rosnącymi cenami benzyny i ropy, Skoda poprawiła także wyniki sprzedaży modeli z fabrycznymi instalacjami gazowymi. Łącznie blisko o 80 proc.
>>> Sprawdziliśmy, jakie auta dostępne są w Polsce z fabryczną instalacją LPG <<<
Ze wstępnych danych wynika, że w 2011 roku Skoda sprzedała na świecie 875 tys. samochodów, notując tym samym 15-procentowy wzrost. Czesi nie zwalniają jednak tempa i z powodzeniem realizują kolejne etapy swego planu. W 2018 roku ma on przynieść sprzedaż na poziomie przynajmniej 1,5 mln egzemplarzy.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: