Salon Detroit 2012 | Cadillac ATS oficjalnie

Na odbywających się targach w Detroit zadebiutował nowy Cadillac ATS. Samochód stanie do walki z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, Audi A4 i Lexusem IS. Czy amerykańska interpretacja luksusu ma szanse w bezpośrednim starciu z europejskimi i japońskimi limuzynami?
Cadillac ATS oficjalnie Na odbywających się targach w Detroit zadebiutował nowy Cadillac ATS. Cadillac ATS stanie do walki z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, Audi A4 i Lexusem IS. Czy amerykańska interpretacja luksusu ma szanse w bezpośrednim starciu z europejskimi i japońskimi limuzynami? Do tej pory Cadillac oferował samochody umieszczone pomiędzy tradycyjnie rozumianymi segmentami, dlatego nie mógł stworzyć bezpośredniej konkurencji dla europejskiej i japońskiej elity aut luksusowych. Model ATS ma to zmienić. Choć o walce na Starym Kontynencie nie może być mowy, to Amerykanie chcą zamieszać na rodzimym i chińskim rynku, gdzie Cadillac jest cenioną marką. Choć wnętrze nowego modelu w dalszym ciągu kojarzy się z innymi produkcjami koncernu General Motors, to sposób prowadzenia samochodu (o czym zapewnia producent) i jego wygląd zupełnie od nich odbiegają. ATS-a zbudowano na nowej platformie Alpha, która zapewnia niemal idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią (51:49). Wielowahaczowy układ zawieszenia zastosowano na obu osiach. Wśród opcji wyposażenia dodatkowego znajduje się m.in. Magnetic Ride Control, który na bieżąco reguluje działanie amortyzatorów. ATS waży 1 542 kg, co stawia go w czołówce segmentu. Wszystkie zastosowane rozwiązania (redukcja wagi, nowa platforma i zaawansowane zawieszenie) sprawiają, że nowy Cadillac - według Amerykanów - jest najlepiej prowadzącym się samochodem w swojej klasie. Jak jest naprawdę? Tego nie wiemy, ale znamy za to gamę silników, które posłużą do jego napędu. Wśród nich zabrakło uwielbianych przez europejczyków diesli. Podstawowa, 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,5 litra rozwija 203 KM. Standardowo silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną i jest wyposażony w napęd na tylną oś. Dwulitrowy, turbodoładowany motor o mocy 274 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 350 Nm to druga pozycja na liście silników. Najmocniejszą jednostką - do momentu powstania odmiany ATS-V - jest 3,6-litrowe V6 o mocy 322 KM. Wszystkie z nich mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Na razie nie wiadomo, czy samochód będzie sprzedawany w Europie. Cadillac nie zdradził również cen nowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku.
Cadillac CTS-V
Cadillac CTS-V | Wideo

Do tej pory Cadillac oferował samochody umieszczone pomiędzy tradycyjnie rozumianymi segmentami, dlatego nie mógł stworzyć bezpośredniej konkurencji dla europejskiej i japońskiej elity aut luksusowych. Model ATS ma to zmienić. Choć o walce na Starym Kontynencie nie może być mowy, to Amerykanie chcą zamieszać na rodzimym i chińskim rynku, gdzie Cadillac jest cenioną marką.

Choć wnętrze nowego modelu w dalszym ciągu kojarzy się z innymi produkcjami koncernu General Motors, to sposób prowadzenia samochodu (o czym zapewnia producent) i jego wygląd zupełnie od nich odbiegają. ATS-a zbudowano na nowej platformie Alpha, która zapewnia niemal idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią (51:49). Wielowahaczowy układ zawieszenia zastosowano na obu osiach. Wśród opcji wyposażenia dodatkowego znajduje się m.in. Magnetic Ride Control, który na bieżąco reguluje działanie amortyzatorów.

ATS waży 1 542 kg, co stawia go w czołówce segmentu. Wszystkie zastosowane rozwiązania (redukcja wagi, nowa platforma i zaawansowane zawieszenie) sprawiają, że nowy Cadillac - według Amerykanów - jest najlepiej prowadzącym się samochodem w swojej klasie. Jak jest naprawdę? Tego nie wiemy, ale znamy za to gamę silników, które posłużą do jego napędu.

Wśród nich zabrakło uwielbianych przez europejczyków diesli. Podstawowa, 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2.5 litra rozwija 203 KM. Standardowo silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną i jest wyposażony w napęd na tylną oś. Dwulitrowy, turbodoładowany motor o mocy 274 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 350 Nm to druga pozycja na liście silników. Najmocniejszą jednostką - do momentu powstania odmiany ATS-V - jest 3.6-litrowe V6 o mocy 322 KM. Wszystkie z nich mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną.

Na razie nie wiadomo, czy samochód będzie sprzedawany w Europie. Cadillac nie zdradził również cen nowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku.

Zapraszamy do galerii nowego Cadillaca ATS.

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Cadillac Ciel | Niebo nad Kalifornią

Cadillac CTS po zmianach

Samochody: ogłoszenia

Więcej o: