Salon Detroit 2012 | Hybrydowe E-klasy na horyzoncie

Mercedes przygotował dwie nowe, hybrydowe wersje E-klasy. Jedna z nich trafi na rynek europejski
Nowe hybrydy od Mercedesa Auta zostaną pokazane podczas targów w Detroit. Mercedes przygotował dwie nowe, hybrydowe wersje E-klasy - E300 BlueTEC Hybrid i E400 Hybrid. Auta zostaną oficjalnie zaprezentowane na targach w Detroit. Mercedes przygotował dwie nowe, hybrydowe wersje E-klasy. Jedna z nich trafi na rynek europejski. Pod maską Mercedesa E300 BlueTEC Hybrid pracuje czterocylindrowy diesel o pojemności 2,1 litra. Solo rozwija on moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W nowej wersji hybrydowej, ma do pomocy silnik elektryczny, który dokłada swoje 27 KM i 250 Nm momentu. W połączeniu z systemami stop/start i odzyskiwana energii z hamowania, tandem ten może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 l oleju napędowego na każde 100 przejechanych kilometrów. Mercedes podkreśla, że w tym segmencie żaden z konkurentów nie może pochwalić się tak dobrym wynikiem. Druga z hybrydowych propozycji ze Stuttgartu to model E400 Hybrid. Taki sam 25-konny silnik elektryczny współpracuje tu z benzynowym V6 o pojemności 3,5 litra, rozwijającym moc 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa dla takiej konfiguracji ma wynosić 8,7 l. Oba auta zadebiutują podczas styczniowych targów w Detroit. E300 trafić ma do europejskich salonów zaraz po premierze. Nieco później na ulice (niestety, już nie Starego Kontynentu) wyjedzie druga z hybryd. Auto dostępne będzie m.in. w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Chinach. Więcej szczegółów poznamy w styczniu.

Wszystkie generacje Mercedesa E-klasy

Pod maską Mercedesa E300 BlueTEC Hybrid pracuje czterocylindrowy diesel o pojemności 2,1 litra. Solo rozwija on moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W nowej wersji hybrydowej, ma do pomocy silnik elektryczny, który dokłada swoje 27 KM i 250 Nm momentu. W połączeniu z systemami stop/start i odzyskiwana energii z hamowania, tandem ten może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 l oleju napędowego na każde 100 przejechanych kilometrów. Mercedes podkreśla się, że w tym segmencie żaden z konkurentów nie może pochwalić się tak dobrym wynikiem.

Druga z hybrydowych propozycji ze Stuttgartu to model E400 Hybrid. Taki sam, 25-konny silnik elektryczny współpracuje tu z benzynowym V6 o pojemności 3,5 litra, rozwijającym moc 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa dla tego tandemu ma wynosić 8,7 l.

Oba auta zadebiutują podczas styczniowych targów w Detroit. E300 trafić ma do europejskich salonów zaraz po premierze. Nieco później na ulice (już nie Starego Kontynentu, niestety) wyjedzie druga z hybryd. Auto dostępne będzie m.in. w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Chinach. Więcej szczegółów poznamy w styczniu.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes E w wersji kombi - TEST

Mercedes klasy E w drifcie - WIDEO

Mercedes klasy E - ogłoszenia

Więcej o: