Mahindra poSUVa się w kierunku Europy

Poznaliśmy już Maruti-Suzuki, a także samochody maki Tata. Teraz do gry o rynek europejski rozpoczyna bój trzeci indyjski producent: Mahindra. W Bolonii zadebiutuje ich najnowsze dziecko, XUV 500, SUV stworzony z myślą o... lepszych drogach

Retrospekcja: TATA Safari | TEST

Samochody terenowe produkcji indyjskiej nie spotkały się z ciepłym przyjęciem w Europie. Z kolei w Indiach takie auta jak Tata Safari, czy Mahindra Sumo to jedne z bardziej pożądanych samochodów. Nie wynika to z niskich wymagań odnośnie zaawansowania konstrukcji, a raczej ze specyfiki tamtejszych dróg. Jeśli nawet są, to zatłoczone, dziurawe i nie pozwalają na rozwinięcie wyższej prędkości, a własności terenowe są ważniejsze, niż prowadzenie się auta w zakrętach.

Mahindra XUV 500 to pierwszy SUV tej marki. Samochód oczywiście będzie sprzedawany w Indiach, ale powstał głównie z myślą o odbiorcach globalnych. Dlatego przy projektowaniu auta zasięgnięto opinii potencjalnych klientów z Europy, Australii i RPA, aby zaoferować im auto spełniające ich oczekiwania.

Firma Mahindra ma spore doświadczenie w produkcji samochodów terenowych, które pod własną marką oferuje od 1945 roku.

Czy XUV 500 będzie w stanie im sprostać? Tego nie wiemy. Pewne jest za to, że auto otrzyma nowoczesny silnik Diesla z wtryskiem typu Common-Rail o pojemności 2,2 litra. Osiąga on moc 140 KM, moment 330 Nm i według prasy indyjskiej odznacza się cichą i spokojną pracą. Moc przekazywana jest za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni ręcznej na obie osie (w Indiach dostępna jest także wersja 4x2). Auto będzie oferowane w wersji 5 lub 7-miejscowej.

Najtrudniejszą sprawą dla firmy wchodzącej na nowy rynek jest stworzenie sieci sprzedaży i ASO. Mahindrze może w tym pomóc koreański SsangYong, z którym Mahindra ostatnio współpracuje.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Mahindra&Mahindra

Indyjska opera: Tata Aria

Tata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA