Samochody terenowe produkcji indyjskiej nie spotkały się z ciepłym przyjęciem w Europie. Z kolei w Indiach takie auta jak Tata Safari, czy Mahindra Sumo to jedne z bardziej pożądanych samochodów. Nie wynika to z niskich wymagań odnośnie zaawansowania konstrukcji, a raczej ze specyfiki tamtejszych dróg. Jeśli nawet są, to zatłoczone, dziurawe i nie pozwalają na rozwinięcie wyższej prędkości, a własności terenowe są ważniejsze, niż prowadzenie się auta w zakrętach.
Mahindra XUV 500 to pierwszy SUV tej marki. Samochód oczywiście będzie sprzedawany w Indiach, ale powstał głównie z myślą o odbiorcach globalnych. Dlatego przy projektowaniu auta zasięgnięto opinii potencjalnych klientów z Europy, Australii i RPA, aby zaoferować im auto spełniające ich oczekiwania.
Czy XUV 500 będzie w stanie im sprostać? Tego nie wiemy. Pewne jest za to, że auto otrzyma nowoczesny silnik Diesla z wtryskiem typu Common-Rail o pojemności 2,2 litra. Osiąga on moc 140 KM, moment 330 Nm i według prasy indyjskiej odznacza się cichą i spokojną pracą. Moc przekazywana jest za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni ręcznej na obie osie (w Indiach dostępna jest także wersja 4x2). Auto będzie oferowane w wersji 5 lub 7-miejscowej.
Najtrudniejszą sprawą dla firmy wchodzącej na nowy rynek jest stworzenie sieci sprzedaży i ASO. Mahindrze może w tym pomóc koreański SsangYong, z którym Mahindra ostatnio współpracuje.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: