TATA wycofuje się z Polski

Marubeni Motors Poland (MMP), importer indyjskich samochodów marki Tata zapowiedziała wycofanie ich ze sprzedaży na rynku polskim

Firma Marubeni zasłynęła importem do Polski samochodów Maruti Suzuki 800 na początku lat 90. Produkowane w Indiach samochody stały się wówczas częstym widokiem na naszych drogach. Po latach Marubeni postanowiła powtórzyć tamten sukces, tym razem sprowadzając do Polski indyjskie samochody marki Tata. Decyzja zapadła w 2007 roku, a pierwsze samochody trafiły do klientów we wrześniu 2008 roku. Początkowo w ofercie dostępne były modele Safari (samochód terenowy produkowany od 1998 roku - zobacz nasz test), Indica (także z 1998 roku) i pickup Xenon (zobacz nasz test). Nowy model Indica Vista został zaprezentowany w 2008 roku, ale do Polski trafił dopiero we wrześniu 2010 roku. W tym okresie podjęto też decyzję o wycofaniu ze sprzedaży detalicznej pickupa Xenon.

W pierwszym roku (IX 2008 - IX 2009) Polacy kupili około 1000 sztuk samochodów marki Tata. Statystyki sprzedaży niestety nie rosły, a nowa Indica Vista nie zdołała zmienić tej sytuacji. W związku z tym podjęto decyzję o ograniczeniu działalności. Umowy z dilerami wygasną pod koniec roku, a Marubeni postara się o znalezienie nowego dystrybutora aut tej marki. Właściciele samochodów Tata mogą spać spokojnie, Marubeni wciąż będzie prowadzić pełną usługę posprzedażną obejmującą umowy z serwisami i obsługę gwarancyjną.

Ceny:

Tata Indica Vista 1.4 (75 KM) - od 25 950 zł
Tata Safari 2.2 Dicor (140 KM) - od 54 950 zł
Tata Xenon 2.2 Dicor (140 KM) - od 39 900 zł (netto)

Marcin Lewandowski
źródło: Samar


ZOBACZ TAKŻE:

Najdroższe najtańsze auto świata

Tata Pixel

Tata - ogłoszenia

Więcej o: