Najlepsze nadwozie 2011

Kolejna prestiżowa nagroda dla koreańskiego auta. Po urodziwej Kii Picanto, która wywalczyła iF Design Award, przyszedł czas na i40. Nadwozie nowego Hyundaia otrzymało nagrodę EuroCarBody 2011

Hyundai i40 1.7 CRDi | Za kierownicą

Szefowie Hyundaia mają podwójny powód do radości. Nie dość, że i40 zgarnęło prestiżową nagrodę pokonując największych producentów z Europy i Japonii, to jeszcze uczyniło to za pierwszym podejściem - koreańska firma nigdy dotąd nie zgłaszała swoich aut do tego konkursu. Jest to również pierwsze zwycięstwo producenta wywodzącego się z Azji w dotychczasowej rywalizacji o główne trofeum EuroCarBody

Rozstrzygnięcie plebiscytu na najlepsze nadwozie jest jedną z głównych atrakcji dorocznego Automotive Circle International, wielkiego zjazdu najważniejszych producentów samochodów, dilerów i motoryzacyjnych ekspertów z całego świata. Jury konkursu składające się z 500 branżowych specjalistów ocenia nie tylko stylistyczny całokształt karoserii, ale także jakość materiałów użytych do jej produkcji materiałów oraz efektywność samego procesu montażu.

Oto pierwsza piątka konkursu EuroCarBody 2011: 1. Hyundai i40 ( Galeria ) 2. Audi A6 ( Galeria ) 3. Mercedes-Benz B-klasa ( Galeria ) 4. BMW serii 1 ( Galeria ) 5. Mazda CX-5 ( Galeria )

Jurorzy docenili konstrukcję Hyundaia za przemyślane użycie wysokowytrzymałej stali oraz dopracowane połączenia poszczególnych elementów nadwozia. Dzięki obu tym aspektom, lekka karoseria i40 stanowi jednocześnie doskonałą ochronę dla podróżnych w razie wypadku.

Główna nagroda EuroCarBody to dowód, że przy budowie naszych aut robimy wszystko, by zagwarantować naszym klientom największy poziom bezpieczeństwa. i40 uzyskało niedawno maksymalną notę pięciu gwiazdek w teście EuroNCAP, a to wyróżnienie jest kolejnym potwierdzeniem, że stosowane przez nas technologie należą do najlepszych na rynku - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes prezes Hyundai Motor Europe

Trudno nie zauważyć, że Hyundai i Kia są ostatnio "na fali". Koreańskie auta regularnie wygrywają samochodowe konkursy piękności, nagradzane są za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i - co jeszcze niedawno mogło brzmieć jak żart - chwalone za jakość materiałów i świetny poziom wykończenia kabiny. Niezwykła dbałość konstruktorów o - zdawałoby się, nieistotne - szczegóły zaskoczyła niedawno samego Martina Winterkorna. Zdumiony prezes Volkswagena odkrył niedawno, że w nowym Hyundaiu i30 dźwignia do regulacji położenia kierownicy działa znacznie lepiej niż w samochodach z Wolfsburga. Zobaczcie jego reakcję.

 

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Najmocniejszy Hyundai w historii

Hyundai i40, czyli nowe premium?

Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA