Szefowie Hyundaia mają podwójny powód do radości. Nie dość, że i40 zgarnęło prestiżową nagrodę pokonując największych producentów z Europy i Japonii, to jeszcze uczyniło to za pierwszym podejściem - koreańska firma nigdy dotąd nie zgłaszała swoich aut do tego konkursu. Jest to również pierwsze zwycięstwo producenta wywodzącego się z Azji w dotychczasowej rywalizacji o główne trofeum EuroCarBody
Rozstrzygnięcie plebiscytu na najlepsze nadwozie jest jedną z głównych atrakcji dorocznego Automotive Circle International, wielkiego zjazdu najważniejszych producentów samochodów, dilerów i motoryzacyjnych ekspertów z całego świata. Jury konkursu składające się z 500 branżowych specjalistów ocenia nie tylko stylistyczny całokształt karoserii, ale także jakość materiałów użytych do jej produkcji materiałów oraz efektywność samego procesu montażu.
Oto pierwsza piątka konkursu EuroCarBody 2011: 1. Hyundai i40 ( Galeria ) 2. Audi A6 ( Galeria ) 3. Mercedes-Benz B-klasa ( Galeria ) 4. BMW serii 1 ( Galeria ) 5. Mazda CX-5 ( Galeria )
Jurorzy docenili konstrukcję Hyundaia za przemyślane użycie wysokowytrzymałej stali oraz dopracowane połączenia poszczególnych elementów nadwozia. Dzięki obu tym aspektom, lekka karoseria i40 stanowi jednocześnie doskonałą ochronę dla podróżnych w razie wypadku.
Główna nagroda EuroCarBody to dowód, że przy budowie naszych aut robimy wszystko, by zagwarantować naszym klientom największy poziom bezpieczeństwa. i40 uzyskało niedawno maksymalną notę pięciu gwiazdek w teście EuroNCAP, a to wyróżnienie jest kolejnym potwierdzeniem, że stosowane przez nas technologie należą do najlepszych na rynku - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes prezes Hyundai Motor Europe
Trudno nie zauważyć, że Hyundai i Kia są ostatnio "na fali". Koreańskie auta regularnie wygrywają samochodowe konkursy piękności, nagradzane są za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i - co jeszcze niedawno mogło brzmieć jak żart - chwalone za jakość materiałów i świetny poziom wykończenia kabiny. Niezwykła dbałość konstruktorów o - zdawałoby się, nieistotne - szczegóły zaskoczyła niedawno samego Martina Winterkorna. Zdumiony prezes Volkswagena odkrył niedawno, że w nowym Hyundaiu i30 dźwignia do regulacji położenia kierownicy działa znacznie lepiej niż w samochodach z Wolfsburga. Zobaczcie jego reakcję.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Najmocniejszy Hyundai w historii