MINI Roadster w całej okazałości | Galeria

Długo kazał na siebie czekać, ale wreszcie jest! Oto najnowsze wcielenie MINI - MINI Roadster
MINI Roadster w całej okazałości Długo kazał na siebie czekać, ale wreszcie jest! Oto najnowsze wcielenie MINI. MINI Roadster zadebiutuje podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. W europejskich salonach auto powinno pojawić się wiosną przyszłego roku. Roadster powstał na bazie "zwykłego" Cabrio ze stajni MINI. Jeśli chodzi o wymiary, od swojego protoplasty różni się symbolicznie. Auto mierzy 372,8 cm długości, 163,8 cm szerokości i 139 cm wysokości. Jest więc odpowiednio o 3 mm dłuższe, 47 mm węższe i 25 mm niższe od czteromiejscowego kabrioletu. W Roadsterze, jak sama nazwa wskazuje, znajdziemy tylko dwa fotele. Resztę przestrzeni projektanci - podobnie jak w przypadku zaprezentowanego niedawno Coupe - wykorzystali na powiększenie bagażnika, który ma teraz pojemność 240 litrów (dla porównania - 125 l w MINI Cabrio). Przedstawiciele MINI zarzekają się, że lekki dach pomógł obniżyć środek masy i przenieść środek ciężkości bliżej przedniej osi, przez co Roadster prowadzić ma się lepiej od wszystkich dotychczasowych modeli tej stajni. Podobnie jak MINI Coupe, Roadster także dostępny będzie w czterech silnikowych smakach. Z salonu będzie można wyjechać: benzynowymi MINI Cooper Roadster (90 kW/122 KM), MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 KM) i MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 KM) albo wysokoprężnym MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 KM). Standardowo auta będą oferowane z sześciobiegową skrzynią manualną. Za dopłatą, wybrane wersje (Coupe, SD Coupe i S Coupe) będzie można zamówić z sześciobiegowym automatem. MINI Roadster zadebiutuje podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. W europejskich salonach auto powinno pojawić się wiosną przyszłego roku.

Roadster powstał na bazie "zwykłego" Cabrio ze stajni MINI. Jeśli chodzi o wymiary, od swojego protoplasty różni się symbolicznie. Auto mierzy 372,8 cm długości, 163,8 cm szerokości i 139 cm wysokości. Jest więc odpowiednio o 3 mm dłuższe, 47 mm węższe i 25 mm niższe od czteromiejscowego kabrioletu.

W Roadsterze, jak sama nazwa wskazuje, znajdziemy tylko dwa fotele. Resztę przestrzeni projektanci - podobnie jak w przypadku zaprezentowanego niedawno Coupe -  wykorzystali na powiększenie bagażnika, który ma teraz pojemność 240 litrów (dla porównania - 125 l w MINI Cabrio).

Przedstawiciele MINI zarzekają się, że lekki dach pomógł obniżyć środek masy i przenieść środek ciężkości bliżej przedniej osi, przez co Roadster prowadzić ma się lepiej od wszystkich dotychczasowych modeli tej stajni.

Podobnie jak MINI Coupe, Roadster także dostępny będzie w czterech silnikowych smakach. Z salonu będzie można wyjechać: benzynowymi MINI Cooper Roadster (90 kW/122 KM), MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 KM) i MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 KM) albo wysokoprężnym MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 KM). Standardowo auta będą oferowane z sześciobiegową skrzynią manualną. Za dopłatą, wybrane wersje (Coupe, SD Coupe i S Coupe) będzie można zamówić z sześciobiegowym automatem.

MINI Roadster zadebiutuje podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. W europejskich salonach auto powinno pojawić się wiosną przyszłego roku.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

MINI Coupe już w Polsce. Ceny od 86 700 zł

MINI o wnętrzu Rolls-Royce'a

MINI - ogłoszenia

Więcej o: