SEMA 2011 | Lexus GS 350 F Sport

Lexus pochwalił się usportowioną odmianą modelu GS. Metka "F Sport" zobowiązuje, dlatego zmiany są więcej niż kosmetyczne
Lexus GS 350 F Sport Lexus pochwalił się usportowioną odmianą modelu GS Lexus pokazał sportową wersję modelu GS - 350 F Sport. Auto wyposażono m.in. w twardsze, adaptacyjne zawieszenie z nowymi tulejami i grubszymi stabilizatorami Z zewnątrz gorąca odmiana GS-a wyróżnia się dzięki agresywnie "naszkicowanemu" przedniemu zderzakowi z dużymi wlotami powietrza, 19-calowym obręczom kół, tylnemu zderzakowi z dyfuzorem oraz subtelnej lotce na klapie bagażnika. Poza tym, wersja F Sport dostępna będzie w dwóch unikalnych kolorach nadwozia: Riviera Red oraz Liquid Platinum. Styliści dopieścili również wnętrze japońskiego sedana. W kabinie pojawiły się m.in. fotele, boczki drzwi i elementy tunelu środkowego obszyte czerwoną skórą, aluminiowe nakładki pedałów oraz - tu i ówdzie - ozdobne, aluminiowe detale. Serce 350-ki pozostało nietknięte. Pod maską GS-a w wersji F Sport pracuje więc 306-konne, benzynowe V6 o pojemności 3,5 litra. Szefowie Lexusa doszli najwyraźniej do wniosku, że osiągi na poziomie 5,7 sek. do 60 mil/h (ok. 96 km/h) oraz prędkość maksymalna 230 km/h w zupełności wystarczą. Polecili za to inżynierom poprawić właściwości jezdne sedana. Auto wyposażono więc w twardsze, adaptacyjne zawieszenie z nowymi tulejami i grubszymi stabilizatorami. W lepszym wyczuciu samochodu pomagać ma aktywny system kierowniczy. F Sport otrzymał także skuteczniejsze hamulce - na przednią oś trafiły tarcze o średnicy 356 mm. GS 350 F Sport zadebiutuje 1 listopada podczas targów motoryzacyjnych SEMA. W europejskich salonach auto pojawi się w przyszłym roku.

Specjalne edycje Lexusów

Z zewnątrz, gorąca odmiana GS-a wyróżnia się dzięki agresywnie "naszkicowanemu" przedniemu zderzakowi z dużymi wlotami powietrza, 19-calowym obręczom kół, tylnemu zderzakowi z dyfuzorem oraz subtelnej lotce na klapie bagażnika. Poza tym, wersja F Sport dostępna będzie w dwóch unikalnych kolorach nadwozia: Riviera Red oraz Liquid Platinum.

Styliści dopieścili również wnętrze japońskiego sedana. W kabinie pojawiły się m.in. fotele, boczki drzwi i elementy tunelu środkowego obszyte czerwoną skórą, aluminiowe nakładki pedałów oraz - tu i ówdzie - ozdobne, aluminiowe detale.

Serce 350-ki pozostało nietknięte. Pod maską GS-a w wersji F Sport pracuje więc 306-konne, benzynowe V6 o pojemności 3,5 litra. Szefowie Lexusa doszli najwyraźniej do wniosku, że osiągi na poziomie 5,7 sek. do 60 mil/h (ok. 96 km/h) oraz prędkość maksymalna 230 km/h w zupełności wystarczą. Polecili za to inżynierom poprawić właściwości jezdne sedana.

Auto wyposażono więc w twardsze, adaptacyjne zawieszenie z nowymi tulejami i grubszymi stabilizatorami. W lepszym wyczuciu samochodu pomagać ma aktywny system kierowniczy. F Sport otrzymał także skuteczniejsze hamulce - na przednią oś trafiły tarcze o średnicy 356 mm.

GS 350 F Sport zadebiutuje 1 listopada podczas targów motoryzacyjnych SEMA. W Europejskich salonach auto pojawi się w przyszłym roku.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Wybierz najlepszą generację Lexusa GS

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS

Lexus GS - ogłoszenia