Ferrari 458 Italia Spider | Galeria

Ma 570 koni, lekki, składany dach, skaczącego rumaka na masce i kosztuje krocie. Ale żeby się w niej zakochać, wystarczy jedno spojrzenie. Prosto z niebios motoryzacji - galeria zdjęć Ferrari 458 Italia Spider
Ferrari 458 Italia Spider Prosto z niebios motoryzacji - galeria zdjęć Ferrari 458 Italia Spider Ferrari 458 Italia Spider dysponuje tym samym co coupe, wysokoobrotowym silnikiem V8 o pojemności 4,5 litra, mocy 570 koni przy 9000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przy 6000 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Efekt? Poniżej 3,4 s do setki i prędkość maksymalna przekraczająca 320 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 11,8 l/100 km. Na potrzeby otwartego modelu na nowo zestrojono zawieszenie, które pozwala na zachowanie identycznej sztywności nadwozia bez względu na to, czy jedziemy coupe, czy kabrioletem. Inżynierowie również zmodyfikowali wydech, potęgujący brzmienie widlastej "ósemki" przy złożonym dachu. A jeśli o dachu mowa, Włosi chwalą się, że aluminiowa konstrukcja jest o 25 kg lżejsza od miękkiego poszycia stosowanego w F430, a w dodatku bardzo szybko się rozkłada. Transformacja z coupe w kabriolet trwa jedynie 14 s. Dodatkowo udało się wygospodarować schowek na bagaże za fotelami. Wyżej kryje się elektrycznie sterowany wiatrołap, który niweluje zawirowania powietrza w kabinie i umożliwia - przynajmniej według Ferrari - "normalną" rozmowę pasażerów nawet przy prędkości ponad 200 km/h. Armia liczb nie byłaby kompletna bez ceny nowego Ferrari. We Włoszech trzeba za nie zapłacić 226 tysięcy euro.

Ferrari 458 Italia Spider dysponuje tym samym co coupe, wysokoobrotowym silnikiem V8 o pojemności 4,5 litra, mocy 570 koni przy 9000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przy 6000 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Efekt? Poniżej 3,4 s do setki i prędkość maksymlana przekraczająca 320 km/h. Ach, jeszcze jedna informacja... Może nie wszystkich zainteresuje, ale z dziennikarskiego obowiązku wypada nadmienić, że średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 11,8 l/100 km.

Na potrzeby otwartego modelu na nowo zestrojono zawieszenie, które pozwala na zachowanie identycznej sztywności nadwozia bez względu na to, czy jedziemy coupe, czy kabrioletem. Inżynierowie również zmodyfikowali wydech, potęgujący brzmienie widlastej "ósemki" przy złożonym dachu.

A jeśli o dachu mowa, Włosi chwalą się, że aluminiowa konstrukcja jest o 25 kg lżejsza od miękkiego poszycia, stosowanego w F430, a w dodatku bardzo szybko się rozkłada. Transformacja z coupe w kabriolet trwa jedynie 14 s. Dodatkowo udało się wygospodarować schowek na bagaże za fotelami. Wyżej kryje się elektrycznie sterowany wiatrołap, który niweluje zawirowania powietrza w kabinie i umożliwia - przynajmniej według Ferrari - "normalną" rozmowę pasażerów nawet przy prędkości ponad 200 km/h.

Armia liczb nie byłaby kompletna bez ceny nowego Ferrari. We Włoszech trzeba za nie zapłacić 226 tysięcy euro. Na szczęście dostępu do galerii zdjęć Ferrari 458 Italia Spider broni tylko jedno kliknięcie. Zapraszamy!

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Ferrari 458 Italia Spider - WIDEO

Ferrari FF rozprostowuje kości - WIDEO

Ferrari - ogłoszenia

Więcej o: