Nowa czy klasyczna Lancia Stratos?

Do wyjątkowego spotkania klasycznej Lancii Stratos z jej najnowszym wcieleniem doszło podczas rajdu San Marino

Skoro wiemy, że przynajmniej na razie nie zostanie uruchomiona produkcja seryjna nowego wcielenia Stratosa nie pozostaje nic innego jak delektować się widokiem egzemplarza, który powstał na życzenie Michaela Stoscheka (właściciela firmy Brose KG i amatora sportów motorowych) i został zbudowany przez włoskie studio Pininfarina.

W latach 1972-1974 na potrzeby homologacji rajdowej studio Bertone zbudowało 492 Lancie Stratos. Każdą z nich napędzała widlasta "szóstka" z Ferrari Dino.

Stratosa zbudowano na bazie Ferrari F430 Scuderia (poznaj nasze wrażenia z jazdy Ferrari F430). Dodatkowo podrasowana, centralnie umieszczona V8-ka o pojemności 4,3 l rozwija moc 540 KM i 500 Nm. To sporo, biorąc pod uwagę, że mierzące 4,1 m długości auto waży zaledwie 1247 kg. Masę rozłożono w stosunku 44:56. Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada system hamulcowy firmy Brembo z tarczami o średnicy 398 mm na przedniej oraz 350 mm na tylnej osi.

Zobaczcie jak wygląda rywalizacja kultowych Stratosów na odcinkach specjalnych

 

Szczepan Mroczek

ZOBACZ TAKŻE

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - TEST

Kolejne Włoszki w policji

Lancia Integrale - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.