Nowa Lancia Thema | Galeria

Lancia produkowała Themę w latach 1984-1994. Topowa wersja 8.32 z widlastą "ósemką" Ferrari o pojemności 3 litrów rozwijała moc 205-215 KM (powstało 3537 sztuk tej wersji).
Nowa Lancia Thema, bazująca na Chryslerze 300, mierzy 506,6 cm długości, 148,8 cm wysokości i 190,2 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 305,2 cm.
W porównaniu do pierwowzoru, auto zyska smakowicie urządzone wnętrze. Na fotelach zagości skórzana tapicerka Poltrona Frau, a na desce rozdzielczej - prawdziwe drewno.
Paleta jednostek napędowych wzbogaci się o 3-litrowego turbodiesla o mocy 190 lub 239 koni przy 4000 obr./min, sprzęgniętego z 5-biegowym automatem. Słabsza wersja generuje 440 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1600-2800 obr./min, a mocniejsza - 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr./min. Pierwsza z nich osiąga setkę w 9,7 s (prędkość maksymalna 220 km/h), a druga - w 7,8 s (prędkość maksymalna 230 km/h). W obu przypadkach średnie zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km.
Alternatywą będzie wersja benzynowa ze znanym z amerykańskich modeli motorem Pentastar 3.6 V6 oraz 8-biegowym automatem. Moc 286 KM osiąga ona przy 6350 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm - przy 4650 obr./min. Efekt? 7,7 s do setki, prędkość maksymalna 240 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 9,4 l/100 km.
Tylnonapędowa Thema ma na nowo skrojone wielowahaczowe zawieszenie i elektrohydrauliczny układ kierowniczy o bardziej spontanicznych nastawach. Auto zostało także uzbrojone w dodatkowe, dźwiękochłonne panele podłogowe i wykładziny kabiny oraz wnęk kół, a także w nowe serwo układu hamulcowego, amortyzatory i grubsze stabilizatory.
Lista wyposażenia obejmuje m.in. system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, system audio Harman Kardon z 19 głośnikami o łącznej mocy 900 W, asystent "martwego pola", układ inteligentnego oświetlenia czy aktywny tempomat. Na pokładzie zainstalowano również system aktywnej ochrony pieszego (Active Pedestrian Protecion), który w razie uderzenia pieszego podnosi tylną część maski celem ochrony przed większymi obrażeniami.
Jak mówią szefowie Lancii, Thema będzie "prawdziwą alternatywą" dla aut klasy premium. Czy tak będzie w rzeczywistości? Wszystko zależy od ceny.
Zapraszamy do galerii zdjęć nowej Lancii Themy.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe, amerykańskie Fiaty i Lancie
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Najciekawsze premiery roku 2021. Wybraliśmy dziesięć samochodów. Od Dacii po Ferrari
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
- Uciekamy z zimowych pułapek. Czarny lód, śnieg na drodze, zasypane linie i zaspa
- Nie myjesz samochodu zimą? To błąd. Podpowiadamy, jak to robić właściwie
- Czym jest ujemna emisja?
- Jak się jeździ Unimogiem? Terenowa ciężarówka jest pełna niespodzianek
- Jak uruchomić samochód przy pomocy kabli rozruchowych? To proste, ale bądź ostrożny
Forum
- Kuligi czas zacząć. (20)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (21)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (53)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (70)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)