Przednionapędowe Audi A8

W europejskich salonach lada dzień pojawi się przednionapędowe Audi A8, zasilane 3-litrowym turbodieslem. Od swoich braci z napędem quattro będzie bardziej oszczędne i... tańsze

Mijają czasy, gdy pojęcia "limuzyna" i "tylny napęd" były nierozłączne. Coraz częściej producenci luksusowych aut proponują klientom odmiany czteropędne, a Audi idzie o krok dalej i swój flagowy okręt przedstawia w wersji z napędem na koła przedniej osi. To zresztą nie pierwszy raz - już pierwsza generacja A-ósemki dysponowała nim w podstawowych odmianach. Znacznie wcześniej przednionapędowe modele wprowadził Cadillac.

Nowe Audi A8 napędza 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 204 koni w zakresie 3750-4500 obr./min i maksymalnym momencie 400 Nm, dostępnym w przedziale 1250-3500 obr./min. Ten drugi płynie do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Auto przyspiesza do setki w 7,9 s, może pędzić z prędkością 235 km/h i zużywa średnio 6 litrów ON na każde 100 km. W Niemczech kosztuje o 4 tysiące euro mniej w porównaniu do 250-konnej wersji quattro i dostępne jest zarówno w wersji "krótkiej", jak i przedłużanej. 

Niedługo po opisywanej wersji Audi A8 do sprzedaży wejdzie również wariant hybrydowy, także z napędem na przednią oś (czytaj więcej o Audi A8 Hybrid ).

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Audi drwi z Mercedesa - WIDEO

Audi A8 - PIERWSZA JAZDA

Audi A8 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.