BMW 5 ActiveHybrid

340 koni, niespełna 6 s do setki i 6,4 l/100 km - "cyferki" hybrydowej serii 5 brzmią lepiej niż przedwyborcze obietnice. Jej elektryczny silnik umożliwia pokonanie do 4 km ze średnią prędkością 35 km/h bez angażowania motoru spalinowego

BMW rezygnuje z produkcji X6 ActiveHybrid, ale bilans hybryd w gamie modelowej nie ulegnie zmianie. Obok "siódemki" już w marcu 2012 roku pojawi się w niej mniejsza "piątka".

Auto napędzane będzie benzynową, rzędową "szóstką" o pojemności 3 litrów, mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Znany z modelu 535i silnik uzbrojony jest w turbosprężarkę twin-scroll, bezpośredni wtrysk paliwa oraz sterowanie zmiennym skokiem zaworów ssących Valvetronic. Asystuje mu motor elektryczny o mocy 55 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Całość generuje moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm, a siła napędowa trafia do tylnych kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Energię elektryczną magazynują baterie litowo-jonowe, umieszczone w przestrzeni bagażowej. W konsekwencji pojemność bagażnika "piątki" spadła z 520 do 375 litrów.

Bez angażowania motoru spalinowego BMW może rozpędzić się do 60 km/h i pokonać dystans do 4 km ze średnią prędkością 35 km/h. Średnie zużycie to według producenta od 6,4 do 7 l/100 km. W oszczędzaniu paliwa pomaga również funkcja żeglowania, która podczas podróży ze stałą prędkością - aż do 160 km/h - pozwala odłączyć silnik benzynowy. Ale że nie samym paliwem człowiek żyje, warto wspomnieć o osiągach. Hybrydowa "piątka" osiąga setkę w 5,9 s i może pędzić z prędkością 250 km/h.

BMW 5 ActiveHybrid wyróżnia się dedykowanymi obręczami kół, stosownymi emblematami. Bogata lista standardowego wyposażenia obejmuje m.in. system Night Vision, domykanie drzwi i wyświetlacz head-up.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M5 (E60) - TEST

BMW M5 (E34) - GALERIA

BMW M5 - ogłoszenia