Bugatti Galibier pokazano po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku. Ładne, obłe kształty nawiązują do pięknych klasyków w postaci Bugatti 57 Atlantic. Pod maską znalazł się rekordowo mocny, jak na limuzynę silnik W16 o mocy 800 KM. Jak się okazało zarówno stylistyka, jak i moc jednostki napędowej nie robią "oszałamiającego" wrażenia na potencjalnych klientach...
Z tego powodu do projektu zostały wprowadzone poważne zmiany. Silnik będzie wyraźnie mocniejszy i może mieć koło 1000 KM. Na tylnej kanapie ma być więcej miejsca, a na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się mnóstwo pełnych przepychu opcji tak, by Galibier mógł konkurować z Maybachem. Największą zagadką pozostają zmiany w stylistyce, ale jak zapowiada koncern VW produkcyjna wersja ma być bardziej wyraźna i "dziksza".
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Bugatti 16C Galibier | Galeria