Salon Frankfurt 2011 | Opel Astra GTC | Ceny

Klimatyzacja, 17-calowe obręcze ze stopu aluminium i turbodoładowany silnik - to wchodzi w skład podstawowego wyposażenia produkowanej w Gliwicach Astry GTC. Ceny zaczynają się od 76 800 zł
Opel Astra GTC Salon Frankfurt 2011. Klimatyzacja, 17-calowe obręcze ze stopu aluminium i turbodoładowany silnik - to wchodzi w skład podstawowego wyposażenia produkowanej w Gliwicach Astry GTC. Chociaż Opel dopiero teraz ujawnił ceny nowej Astry GTC, to od czerwca zamówiono już ponad 15 tys. egzemplarzy. W porównaniu z 5-drzwiową Astrą, wysokość GTC została obniżona o 10-15 mm, rozstaw osi zwiększono o 10 mm (z 2 685 mm do 2 695 mm). Poszerzono także rozstaw kół: z przodu do 1 584 mm (czyli plus 40 mm), a z tyłu do 1 585 mm (plus 30 mm). Na drodze wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut z kolumnami McPhersona oraz tylnej osi z drążkiem Watta. Ma to zapewnić autu wyjątkowo wysoką precyzję prowadzenia. Klienci będą mieli do wyboru sześć obręczy kół o średnicy od 17 do 20 cali. - Chcieliśmy, aby Astra GTC stanowiła jedyny w swoim rodzaju wyraz języka projektowego Opla, gdzie "rzeźbiarskie mistrzostwo spotyka się z niemiecką precyzją" i aby ucieleśniała naszą pasję dla samochodów - powiedział Mark Adams, wiceprezes Opel/Vauxhall Design. - Jednak nie chcieliśmy, aby emocje rzucały cień na funkcjonalność. Astra GTC to wymarzony samochód za przystępną cenę. Astra GTC jest dostępna wraz z czterema silnikami o mocy od 120 KM do 180 KM. Podstawowa jednostka benzynowa ma pojemność 1,4 l i generuje 120 lub 140 KM. Najmocniejsza jednostka to 1.6 Turbo o mocy 180 KM. Wersja OPC pojawi się w 2012 roku. W momencie wejścia do sprzedaży Opel Astra GTC jest dostępny jedynie z jednym Dieslem. Dwulitrowa jednostka osiąga moc 165 KM i moment 380 Nm. Od początku 2012 roku do gamy dołączy nowy silnik 1.7 CDTI (100 KM i 130 KM). Będzie on montowany w wersjach CDTI ecoFLEX. Wszystkie silniki są standardowo wyposażone w sześciostopniowe manualne skrzynie biegów. Sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów będą dostępne z silnikiem benzynowym 1.4 turbo i 2.0 CDTI od początku przyszłego roku. Astra GTC w swoim standardowym wyposażeniu oferuje: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, radio CD300-MP3, klimatyzację, ESP oraz felgi 17-calowe. Ceny Astry GTC w Polsce zaczynają się od 76 800 zł dla wersji Enjoy, wersja Sport kosztuje 82 250 zł.

Chociaż Opel dopiero teraz ujawnił ceny, to od czerwca zostało zamówionych już ponad 15 tys. egzemplarzy.

W porównaniu z 5-drzwiową Astrą, wysokość GTC została obniżona o 10 - 15 mm, a rozstaw osi zwiększono o 10 mm, z 2 685 mm do 2 695 mm. Poszerzono także rozstaw kół: z przodu do 1 584 mm (+40 mm), a z tyłu do 1 585 mm (+30 mm).

Na drodze, wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut z kolumnami McPhersona oraz tylnej osi z drążkiem Watta. Ma to zapewnić autu wyjątkowo wysoką precyzję prowadzenia. Klienci będą mieli do wyboru sześć obręczy kół o średnicy od 17 do 20 cali.

Chcieliśmy, aby Astra GTC stanowiła jedyny w swoim rodzaju wyraz języka projektowego Opla, gdzie "rzeźbiarskie mistrzostwo spotyka się z niemiecką precyzją" i aby ucieleśniała naszą pasję dla samochodów - powiedział Mark Adams, wiceprezes Opel/Vauxhall Design. "Jednak nie chcieliśmy, aby emocje rzucały cień na funkcjonalność. Astra GTC to wymarzony samochód za przystępną cenę.
Opel Meriva 1.7 CDTITEST | Opel Meriva 1.7 CDTI

Astra GTC jest dostępna wraz z czterema silnikami o mocy od 120 KM do 180 KM.Podstawowa jednostka benzynowa ma pojemność 1,4 l i generuje 120 lub 140 KM. Najmocniejsza jednostka to 1.6 Turbo o mocy 180 KM. Wersja OPC pojawi się w 2012 roku.

W momencie wejścia do sprzedaży Opel Astra GTC jest dostępny jedynie z jednym Dieslem. Dwulitrowa jednostka osiąga moc 165 KM i moment 380 Nm. Od początku 2012 roku, do gamy dołączy nowy silnik 1.7 CDTI (100 KM i 130 KM). Będzie on montowany w wersjach CDTI ecoFLEX.

Wszystkie silniki są standardowo wyposażone w sześciostopniowe manualne skrzynie biegów. Sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów będą dostępne z silnikiem benzynowym 1.4 turbo i 2.0 CDTI od początku przyszłego roku.

Astra GTC w swoim standardowym wyposażeniu oferuje: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, radio CD300-MP3, klimatyzację, ESP oraz felgi 17 calowe.

Ceny Astry GTC w Polsce zaczynają się od 76 800 zł dla wersji Enjoy, wersja Sport jest to koszt 82 250 zł.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Frankfurt 2011 | Opel RAK e Concept

Opel Zafira Tourer od 82 400 zł

Opel Astra GTC - ogłoszenia

Więcej o: