Salon Frankfurt 2011 | Mazda 3 po faceliftingu
Od wprowadzenia na rynek w 2008 r. do końca czerwca 2011 r. na świecie sprzedano 731 tys. "trójek" (w tym 123 tys. w Europie).
Za sprawą kosmetycznych poprawek przedniego zderzaka Mazda 3 wygląda nieco poważniej, choć nadal nad jej przednim pasem góruje ogromny wlot powietrza. Co jeszcze się zmieniło? Zmodyfikowany profil tylnego zderzaka w wersji hatchback zaowcował szerszym otworem załadunkowym bagażnika. Nowe są również aluminiowe obręcze i wersje kolorystyczne wykończenia kabiny, a zegary mają teraz łagodne, białe podświetlenie. Na deser Japończycy dopracowali wyciszenie wnętrza.
Uformowane na nowo zderzaki, sztywniejsze owiewki kół i osłony podwozia o większej powierzchni pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza "trójki" do 0,27 dla wersji sedan (poprzednio: 0,28) i 0,29 dla hatchbacka (poprzednio: 0,30).
Odświeżona Mazda 3 otrzymała także nowe amortyzatory i nastawy układu kierowniczego. Wszystkie wersje poza turbodieslem 2.2 MZR-CD zostały uzbrojone w rozpórkę, stosowaną dotychczas jedynie w 260-konnej odmianie MPS.
Gama dostępnych w Europie jednostek nadal składa się z benzyniaków o pojemności 1,6, 2 i 2,3 litra (odpowiednio, 105, 150 i 260 KM) oraz turbodiesli o pojemności 1,6 i 2,2 litra (odpowiednio, 105 oraz 150 i 185 koni). Każdy z nich współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną i każdy może pochwalić się o kilka procent niższym zużyciem paliwa. Zwolennicy automatów mają do wyboru dostępnego wcześniej 2-litrowego benzyniaka i 5-stopniową przekładnię lub nowość - benzynowy wariant 1.6, połączony ze skrzynią o 4 przełożeniach.
Lista opcji Mazdy 3 wzbogaciła się m.in. o zintegrowaną nawigację TomTom z 5,8-calowym ekranem dotykowym i Bluetooth, wskaźnik podpowiadający moment zmiany biegu oraz skórzaną tapicerkę i fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
-
Wstrząsające nagranie. Dzieci cudem uniknęły śmierci. Nawet nie żartujcie, że to ich wina
-
Tesla Cybertruck gotowa do produkcji. Warto było poczekać. Jest jak z "Łowcy Androidów" [WIDEO]
-
Opinie Moto.pl: Skoda Fabia jest zupełnie inna. Koniec ery kapelusznika i działkowca
-
Tysiące samochodów niszczeje na dawnym torze wyścigowym w Wielkiej Brytanii. Brakuje na nie chętnych
-
GDDKiA unieważnia przetarg na budowę odcinka trasy S1. "Wykonanie nie leży w interesie publicznym"
- Peugeot ma nowe-stare logo. Teraz trzeba będzie je zmieniać we wszystkich salonach
- O co chodzi z hybrydami? Co to jest, czy się psuje, jak się jeździ samochodem hybrydowym?
- Nowe auto w atrakcyjnej cenie. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie
- Sprzedaż nowych samochodów w Europie: styczeń 2021 r. Mamy nowego lidera
- Land Rover Defender z V8. Terenówka do setki rozpędza się w 5,2 s i może mieć 22-calowe obręcze
Forum
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (10)
- Najdziwniejsze pozycje... (14)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)
- Na drogach jesteśmy bandytami... (98)
- OT wolny rynek w texasie (76)
- Zachód nam pomoże? W razie kłopotów? (40)
- Wypożyczalnie aut - debetówka vs prepaid (51)
- Brzydkie? Ładne? (60)