Salon Frankfurt 2011 | Nowa Honda Civic

Trochę z "jajka", trochę z "UFO" - oto dziewiąta generacja Hondy Civic w wersji hatchback

Stylizacja nowej Hondy Civic bazuje na bryle poprzedniczki, wzbogaconej o elementy charakterystyczne dla odnowionych niedawno modeli Jazz i Insight - bardziej wydatne "kości policzkowe", okoliczne krągłości, śmielej podkreślone wloty powietrza czy oświetlenie LED. Japończycy sądzą, że auto nadal wygląda dynamicznie, a jednocześnie bardziej elegancko. A jakie jest Wasze zdanie? Zapraszamy do galerii .

W umeblowaniu kokpitu zaszło niewiele zmian. Znacznej poprawie uległ (podobno) dobór materiałów oraz ilość miejsca dla pasażerów. Nowy zestaw zegarów i lokalizacja panelu sterowania wentylacją mają sprzyjać bardziej intuicyjnej obsłudze.

Nowy Civic bazuje na płycie podłogowej poprzednika. Jego zawieszenie nadal wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, ale może się pochwalić dopracowanymi nastawami. Co pod maską? Na pewno 1,8-litrowy benzyniak o mocy 140 koni i maksymalnym momencie obrotowym 174 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią ręczną lub 5-stopniowym automatem, lub 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM i maksymalnym momencie 350 Nm. Ten drugi ma średnio zużywać zaledwie 4,2 l/100 km.

AKTUALIZACJA: Podstawowy model będzie napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, tak jak mocniejsze współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Każda z wersji zostanie seryjnie uzbrojona w system start-stop.

5-drzwiowa Honda Civic będzie produkowana w Wielkiej Brytanii. Do sprzedaży w Europie trafi na początku przyszłego roku.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Koniec Civica Type-R sedan

39. urodziny Hondy Civic - WIDEO

Honda Civic - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.