Salon Frankfurt 2011 | Powrót Audi A2

Audi ma już w swojej ofercie samochód klasy B (A1), typowy kompakt (A3), więc może... czas na mikrovana? Taka misja czeka prawdopodobnie nowe wcielenie modelu A2
Frankfurt 2011: Powrót Audi A2 Na targach we Frankfurcie Audi pokazało nowe wcielenie modelu A2 Na targach we Frankfurcie Audi pokazało nowe wcielenie modelu A2. Mikrovan wyposażono w elektryczny silnik o mocy 81 KM. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Audi ma już w swojej ofercie samochód klasy B (A1), typowy kompakt (A3), więc może... czas na mikrovana? Taka misja czeka prawdopodobnie nowe wcielenie modelu A2. Pierwsze Audi A2 - uzbrojone w aluminiowe nadwozie - ujrzało światło dzienne w 1999 roku. W wersji napędzanej 1,2-litrowym silnikiem TDI auto zużywało średnio 3 l paliwa na 100 km. Niespotykane w klasie rozwiązania nie zdołały jednak przekonać klientów do zapłacenia wygórowanej ceny. W ciągu pięciu lat produkcji na drogi wyjechało niespełna 180 tys. egzemplarzy. Prototyp nowego Audi A2 mierzy 380 cm długości, 169 cm szerokości i 149 cm wysokości (dla porównania, wymiary modelu A1: 395/174/142 cm). Dynamicznie nakreślona linia świateł i kształt wlotu powietrza odwołują się do obecnie produkowanych aut spod znaku czterech pierścieni. Postawna bryła z opadającą linią dachu przywodzi jednak na myśl pierwszą generację A-dwójki lub... sprzęt AGD. "Maluch" Audi porusza się siłami motoru elektrycznego o mocy 81 koni (chwilowo do 116 KM) i momencie obrotowym 270 Nm. Efekt? 9,3 s do setki i prędkość maksymalna 150 km/h. Baterie zapewniają zasięg do 200 km, a ich pełne ładowanie trwa 4 godziny. Koncepcyjna A-dwójka może pochwalić się całą listą technologicznych nowinek: inteligentnym oświetleniem, wykorzystującym diody laserowe i LED, odryglowaniem drzwi za pomocą gestów czy kokpitem z ograniczoną do minimum liczbą instrumentów. Kierowca obsługuje poszczególne funkcje samochodu za pośrednictwem smartfona i ekranu dotykowego, a sterowanie przednimi kołami czy hamulcami odbywa się poprzez połączenia elektryczne. Kabina Audi A2 umeblowana została czterema niezależnymi fotelami. Płaska podłoga i możliwość składania siedzeń pozwalają na efektywne wykorzystanie przestrzeni bagażowej, na przykład przewóz roweru ze zdemontowanym przednim kołem. Do wykończenia wnętrza niemieccy projektanci wykorzystali przyjazne środowisku materiały, pozyskane drogą recyklingu.

Pierwsze Audi A2 - uzbrojone w aluminiowe nadwozie - ujrzało światło dzienne w 1999 roku. W wersji napędzanej 1,2-litrowym silnikiem TDI auto ważyło 930 kg i zużywało średnio 3 l/100 km. Niespotykane w klasie rozwiązania nie zdołały jednak przekonać klientów do zapłacenia ceny, jaka widniała na metce auta. W ciągu pięciu lat produkcji na drogi wyjechało niespełna 180 tys. egzemplarzy.

Prototyp nowego Audi A2 mierzy 380 cm długości, 169 cm szerokości i 149 cm wysokości (dla porównania, wymiary modelu A1: 395/174/142 cm). Dynamicznie nakreślona linia świateł i kształt wlotu powietrza odwołują się do obecnie produkowanych aut spod znaku czterech pierścieni. Postawna bryła z opadającą linią dachu przywodzi jednak na myśl pierwszą generację A-dwójki lub... sprzęt AGD.

Maluch Audi porusza się siłami motoru elektrycznego o mocy 81 koni (chwilowo do 116 KM) i momencie obrotowym 270 Nm. Efekt? 9,3 s do setki i prędkość maksymalna 150 km/h. Dobre przyspieszenie to po części zasługa niewielkiej masy własnej auta, równej 1150 kg. Baterie zapewniają zasięg do 200 km, a ich pełne ładowanie trwa 4 godziny.

Koncepcyjna A-dwójka może pochwalić się całą listą technologicznych nowinek: inteligentnym oświetleniem, wykorzystującym diody laserowe i LED, odryglowaniem drzwi za pomocą dotyku czy kokpitem z ograniczoną do minimum liczbą instrumentów. Kierowca obsługuje poszczególne funkcje samochodu za pośrednictwem smartfona i ekranu dotykowego, a sterowanie przednimi kołami czy hamulcami odbywa się poprzez połączenia elektryczne.

Kabina Audi A2 umeblowana została czterema niezależnymi fotelami. Płaska podłoga i możliwość składania siedzeń pozwalają na efektywne wykorzystanie przestrzeni bagażowej, na przykład przewóz roweru ze zdemontowanym przednim kołem. Do wykończenia wnętrza niemieccy projektanci wykorzystali przyjazne środowisku materiały, pozyskane drogą recyklingu.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Ponad 500 KM w Audi A1

Audi A1 | Pierwsza jazda

Audi A1 - ogłoszenia