Salon Frankfurt 2011 | Powrót Audi A2

Pierwsze Audi A2 - uzbrojone w aluminiowe nadwozie - ujrzało światło dzienne w 1999 roku. W wersji napędzanej 1,2-litrowym silnikiem TDI auto ważyło 930 kg i zużywało średnio 3 l/100 km. Niespotykane w klasie rozwiązania nie zdołały jednak przekonać klientów do zapłacenia ceny, jaka widniała na metce auta. W ciągu pięciu lat produkcji na drogi wyjechało niespełna 180 tys. egzemplarzy.
Prototyp nowego Audi A2 mierzy 380 cm długości, 169 cm szerokości i 149 cm wysokości (dla porównania, wymiary modelu A1: 395/174/142 cm). Dynamicznie nakreślona linia świateł i kształt wlotu powietrza odwołują się do obecnie produkowanych aut spod znaku czterech pierścieni. Postawna bryła z opadającą linią dachu przywodzi jednak na myśl pierwszą generację A-dwójki lub... sprzęt AGD.
Maluch Audi porusza się siłami motoru elektrycznego o mocy 81 koni (chwilowo do 116 KM) i momencie obrotowym 270 Nm. Efekt? 9,3 s do setki i prędkość maksymalna 150 km/h. Dobre przyspieszenie to po części zasługa niewielkiej masy własnej auta, równej 1150 kg. Baterie zapewniają zasięg do 200 km, a ich pełne ładowanie trwa 4 godziny.
Koncepcyjna A-dwójka może pochwalić się całą listą technologicznych nowinek: inteligentnym oświetleniem, wykorzystującym diody laserowe i LED, odryglowaniem drzwi za pomocą dotyku czy kokpitem z ograniczoną do minimum liczbą instrumentów. Kierowca obsługuje poszczególne funkcje samochodu za pośrednictwem smartfona i ekranu dotykowego, a sterowanie przednimi kołami czy hamulcami odbywa się poprzez połączenia elektryczne.
Kabina Audi A2 umeblowana została czterema niezależnymi fotelami. Płaska podłoga i możliwość składania siedzeń pozwalają na efektywne wykorzystanie przestrzeni bagażowej, na przykład przewóz roweru ze zdemontowanym przednim kołem. Do wykończenia wnętrza niemieccy projektanci wykorzystali przyjazne środowisku materiały, pozyskane drogą recyklingu.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy
-
Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Południowa Obwodnica Warszawy wyjątkowo hałaśliwa. Mieszkańcy skarżą się na małą liczbę ekranów
- Tylko 30 dni na rejestrację auta. Wróciły stare przepisy i sprawiają kierowcom spore problemy
- Dorzuć się do zbiórki na WOŚP i zasiądź za kółkiem superszybkiego Porsche
- Nie tylko do miasta. Nowy SEAT Ibiza zaskakuje wszechstronnością
- Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
Forum
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (16)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (23)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (37)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (38)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (12)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)