Dodge Challenger SRT8 392 | Galeria
Kilka miesięcy temu Dodge "zapakował" pod maskę Challengera 6,4-litrowy motor HEMI V8 (liczba 392 oznacza pojemność w calach sześciennych, a hemi - półkuliste komory spalania). Tak powstała wersja SRT8. Pod jej maską kipi 470 koni przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 637 Nm, dostępny już przy 2900 obr./min. To o 45 KM i o 122 Nm więcej niż generował poprzedni wariant z silnikiem o pojemności 6,1 litra.
Challenger SRT8 od 0 do 60 mil/h rozpędza się według Dodge'a w czasie "poniżej 5 s", dystans 400 m pokonuje ze startu zatrzymanego w trochę ponad 12 s, a jego prędkość maksymalna wynosi zawrotne 291 km/h (wersja ze skrzynią mechaniczną; automat może pędzić 280 km/h). Amerykanie z dumą głoszą, że ponadprzeciętne osiągi nie są okupione zbyt wysokim apetytem - poza miastem auto zużywa 10,2 l/100 km (dane dla obydwu typów przekładni). O niższy apetyt w przypadku Challengera z 5-biegowym automatem dba system odłączania połowy cylindrów. Alternatywą jest wersja z 6-biegową skrzynią ręczną.
Poza mocarnym sercem, "tegoroczny" Challenger SRT8 otrzymał również adaptacyjne zawieszenie z dwoma trybami tłumienia, bardziej bezpośredni układ kierowniczy z hydrauliczną przekładnią oraz wzmocnione hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami i nawiercanymi tarczami, firmowany przez Brembo.
Modyfikacje wieńczy pakiet ospojlerowania, 20-calowe alufelgi i dedykowany wydech z prostokątnymi końcówkami. Wszędobylskie emblematy SRT8 znalazły swoje miejsce nie tylko na karoserii, ale i w kabinie, gdzie zainstalowano sportowe fotele oraz system multimedialny, dostarczający kierowcy informacje takie jak czas przyspieszenia od 0 do 60 mil/h czy pokonania dystansu 1/4 mili. Lista opcji obejmuje z kolei 900-watowe audio Harman Kardon z 19 głośnikami.
Zapraszamy do galerii zdjęć Dodge'a Challengera SRT8.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Challenger symbolem USA - WIDEO
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
- Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Głupszej kombinacji być nie mogło
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
- Spawał tłumik w oplu, a spalił dwa sąsiednie garaże, czyli jak nie używać spawarki
Forum
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (27)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (15)
- Pizdowatość drogowa. (56)
- Kuligi czas zacząć. (56)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (22)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (120)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (93)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)