Pierwsza generacja Audi A2 była produkowana w latach 1999-2005. W opinii wielu auto wyprzedzało swoje czasy i może dlatego - oraz za sprawą dość wysokiej ceny - nigdy nie stało się bestsellerem na miarę swoich walorów. Właśnie rozpoczyna wielki powrót.
Wygląd zewnętrzny nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z samochodem z Ingolstadt. Złośliwi powiedzą pewnie, że jest to nic więcej, jak przypudrowana kopia modelu A1. Coś jest na rzeczy, bo chociaż dwójka w nazwie sugerowałaby, że mamy do czynienia z modelem większym, A2 jest w rzeczywistości mniejsze (choć odrobinę wyższe) od miejskiego mikrusa Audi. Pięciodrzwiowy prototyp mierzy 3,8 m długości, 1,69 m szerokości i 1,49 m wysokości. Autem mogą podróżować cztery osoby, siedzące na czterech, oddzielnych fotelach.
Prototyp przygotowany na targi we Frankfurcie jest w pełni elektryczny. Czego możemy spodziewać się po wersji produkcyjnej? Oryginalne A2 z początku wieku dostępne było z szeroką gamą czterocylindrowych silników benzynowych i diesli. Firma nie zdradziła na razie jaką ofertę szykuje dla jego następcy, ale według źródeł zbliżonych do projektu, Audi przewiduje zarówno wersje z napędem elektrycznych jak i hybrydy, w których silnik spalinowy pełniłby funkcję generatora prądu. Na więcej informacji będziemy musieli poczekać do połowy września.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: