Samsung SM7

Samsung pokazał swój flagowy model SM7 w najnowszej odsłonie. Pod maską silniki i technologia Nissana, ale całość w wydaniu południowokoreańskim. Ale czy tylko?

Samsung to koreańska marka należąca do koncernu Nissan-Renault. Od początku istnienia silnie związana z Nissanem, a po aliansie francusko-japońskim Renault wykupiło spore udziały w Samsung Motors, dzięki czemu firma obecnie funkcjonuje pod nazwą Renault-Samsung Motors.

Poprzednia generacja SM7 oparta była na Nissanie Teana (J31) i dzieliła nie tylko technologię, ale też wygląd z japońskim wzorcem. Nowy model jest rozwinięciem SM5 i także oparty jest na modelu Teana, ale nowszym (J32) z 2008 roku. Podstawową rolą SM7 jest zapewnienie odpowiednio dużego komfortu pasażerom tylnej kanapy. W stosunku do poprzednika miejsca na kolana jest o 7 cm więcej.

Pod maską będzie można znaleźć jeden z dwóch benzynowych silników Nissana serii VQ. Pierwszy ma pojemność 2,5 l (190 KM), drugi to V6 3,5 l (258 KM).

Debiut rynkowy w Korei Południowej spodziewany jest we wrześniu tego roku. Odpowiedź na pytanie, czy SM7 pojawi się pod postacią Renault jest raczej negatywne. Przynajmniej jeśli chodzi o Europę. Model Latitude, czyli Samsung SM5 (zbudowany w oparciu o płytę Laguny III) reklamowany jest jako szczyt luksusu i wygody, więc włączenie do oferty francuskiego producenta czegoś lepszego... nie wchodzi w grę.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Latitude | Cennik

Odświeżone Twingo | Pierwsze zdjęcie

Renault Safrane - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.